مقاله, آنچه باید آقایان بدانند, آنچه باید بانوان بدانند, مشکلات رایج زناشویی

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی یک عفونت شایع مقاربتی است که توسط ویروسی به نام ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شود.  این ویروس در حین رابطه جنسی واژینال،مقعدی و دهانی از فردی به فرد دیگر منتقل می شود.

زگیل تناسلی بر بافت های ناحیه تناسلی تأثیر می گذارد. آنها می توانند مانند برجستگی های کوچک و گوشتی به نظر برسند یا ظاهری شبیه گل کلم داشته باشند. در بسیاری از موارد، زگیل ها خیلی کوچک هستند و قابل مشاهده نیستند.  زدن واکسن می تواند به محافظت در برابر گونه های خاصی از HPV تناسلی کمک کنند.

زگیل تناسلی در چه ناحیه هایی رشد میکند؟

در زنان، زگیل تناسلی می‌تواند روی فرج، دیواره‌های واژن، ناحیه بین دستگاه تناسلی خارجی و مقعد، کانال مقعد و دهانه رحم رشد کند. در مردان، ممکن است در نوک یا ساقه آلت تناسلی، کیسه بیضه یا مقعد ایجاد شوند. زگیل تناسلی همچنین می تواند در دهان یا گلوی فردی که با فرد مبتلا به تماس جنسی دهانی داشته است ایجاد شود.

آیا زگیل تناسلی مسری است؟

بله، زگیل تناسلی (HPV) مسری است. هیچ درمانی برای HPV وجود ندارد. هنگامیکه شما ناقل این ویروس باشید، همیشه می توانید آن را به دیگران منتقل کنید. حتی اگر زگیل تناسلی را برداشته باشید، باز هم می توانید فرد دیگری را به HPV مبتلا کنید.

چنس

چقدر زمان میبرد تا زگیل تناسلی ظاهر شود؟

برخی از افراد در عرض چند هفته پس از تماس جنسی با فرد مبتلا به HPV دچار زگیل تناسلی می شوند. با این حال، اغلب ممکن است ماه ها یا سال ها طول بکشد تا زگیل ظاهر شود. به همین دلیل، تشخیص دقیق زمان ابتلا به زگیل تناسلی دشوار است.

زگیل تناسلی چگونه تشخیص داده می شود؟

دکتر می‌تواند زگیل‌های تناسلی خارجی را با نگاه کردن به آن‌ها تشخیص دهد و ممکن است برای مطمئن شدن، بیوپسی ( بافت‌برداری) را درخواست کند. تشخیص زگیل هایی که در داخلی واژن یا مقعد است میتواند کمی چالش برانگیزتر باشد.

عوارض زگیل تناسلی:

عوارض عفونت HPV می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • سرطان: سرطان دهانه رحم ارتباط نزدیکی با عفونت HPV تناسلی دارد. انواع خاصی از HPV نیز با سرطان های فرج، مقعد، آلت تناسلی و دهان و گلو مرتبط هستند. عفونت HPV همیشه منجر به سرطان نمی شود، اما زنان باید به طور منظم آزمایش پاپ اسمیر را انجام دهند.
  • مشکلاتی را در دوران بارداری به همراه دارد: به ندرت در دوران بارداری، زگیل می تواند بزرگ شود و دفع ادرار را دشوار کند. زگیل های بزرگ روی فرج یا واژن ممکن است در هنگام زایمان دچار خونریزی شوند. زگیل بزرگ میتواند کانال زایمان را مسدود کند و ممکن است لازم باشد زایمان سزارین کنید. نوزادانی که از مادران مبتلا به زگیل تناسلی متولد می شوند، دچار زگیل در ناحیه گلو میشوند. این وضعیت که پاپیلوماتوز تنفسی مکرر نامیده می شود، البته بسیار نادر است.

برای جلوگیری از زگیل تناسلی باید چیکار کرد؟

محدود کردن تعداد شرکای جنسی و واکسینه شدن از ابتلا به زگیل تناسلی جلوگیری می کند. استفاده از کاندوم در هر بار رابطه جنسی ایده خوبی است، اما به طور قطع از شما در برابر زگیل تناسلی محافظت نمی کند.

واکسن گارداسیل چیست؟

آمپول گارداسیل بدن انسان را در برابر بیماری‌های مقاربتی که حتی کاندوم جلودار آن‌ها نیست، حفظ می‌کند. ویروس پاپیلومای انسانی در مواقع پرخطر باعث سرطان دهانه رحم، سرطان مقعد، سرطان سر و گردن یا سرطان ناحیه تناسلی می‌شود. انواع دیگر این ویروس می‌تواند منجر به زگیل پوستی، زگل تناسلی و زگیل تارهای صوتی شود.

تزریق به‌موقع واکسن گارداسیل (HPV) به پیشگیری از بروز این بیماری‌ها کمک می‌کند. زیرا اکثر افراد آلوده به ویروس HPV به‌دلیل نداشتن هیچ علائمی از بیماری خود مطلع نخواهند بود. سازمان غذا و داروی ایالت متحده آمریکا توصیه می‌کند دختران و پسران در سنین پایین با دریافت این واکسن باید در برابر ویروس ایمن شوند. خوب است بدانید که واکسن گارداسیل در سنین نوجوانی اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

ویرگو

آیا می توانم بیش از یک بار به زگیل تناسلی مبتلا شوم؟

بله. هیچ درمانی برای HPV، ویروسی که باعث زگیل تناسلی می شود، وجود ندارد. در نتیجه، می توانید بارها و بارها به زگیل تناسلی مبتلا شوید.

آیا واکسن گارداسیل برای جلوگیری از HPV مناسب است؟

واکسن گارداسیل (Gardasil) یک داروی موثر برای پیشگیری از زگیل تناسلی از شایع‌ترین عفونت‌های دستگاه تناسلی است. اگر ویروس HPV درمان نشود احتمال بروز زگیل تناسلی، سرطان دهانه رحم یا مقعد زیاد خواهد شد. از همین‌رو دانشمندان استفاده از آمپول گارداسین را توصیه می‌کنند.

آیا تزریق واکسن HPV بعد از ابتلا و در صورت آلوده بودن کمک می‌کند؟

اگرچه مشخص شده که واکسن HPV در صورت تزریق به افرادی که قبلاً به HPV آلوده شده‌اند، ایمن است با این حال واکسن‌ها عفونت HPV را درمان نمی‌کنند. چنانچه شخصی قبل از اینکه از نظر جنسی فعال باشد واکسن را دریافت کند، حداکثر سود را برای وی به همراه خواهد داشت. پس باید گفت واکسن HPV بعد از ابتلا در برابر خود این ویروس بازدارندگی ندارد.

بهترین زمان تزریق واکسن HPV بعد از ابتلا به ویروس است یا قبل از آن؟

قطعاً بهترین زمان تزریق واکسن برای افراد پیش از ابتلا به ویروس و پیش از آغاز فعالیت جنسی آن‌ها می‌باشد. سنین ۹ تا ۲۶ سال بهترین سنین برای تزریق و پیشگیری از ابتلا به انواع ویروس HPV در زنان و مردان است.

ژل بهداشتی بانوان مکس لیدی

ممنوعیت تزریق واکسن HPV:

این واکسن با وجود مزیت‌های بسیار ممکن است، معایبی را نیز به همراه داشته باشد. به همین جهت بهتر است قبل از تزریق آن با پزشک مشورت نمایید. افرادی با شرایط زیر باید از تزریق این دارو خودداری کنند.

  • افرادی که به هر دلیلی دچار تضعیف سیستم ایمنی بدن شده اند. مانند مبتلایان به HIV
  • زنان باردار
  • مادران شیرده
  • افرادی که به مخمرهای قارچی، آلومینیوم هیدروکسی فسفات سولفات و پلی ساکارید ۸۰ حساسیت دارند.

 

300 1

برای خرید این محصول شما میتوانید به شعبات ما بصورت حضوری مراجعه کنید و یا میتوانید از فروشگاه ما به راحتی ثبت سفارش کنید.

محصولات رو ما بصورت فوری و در بسته بندی کاملا محرمانه برای شما ارسال خواهیم کرد.

شعبات رویای شب در مشهد:

شعبه 1 : شهرک غرب، بین شریعتی 25 و 27، جنب بانک مسکن ( تلفن: 09154719005 )

شعبه 2 : بلوار هنرستان، نبش هنرستان 34  ( تلفن: 09191496878 )

ساعت کاری مجموعه : 10 صبح الی 22 شب

همچنین تمام محصولات فروشگاه ما دارای ضمانت اصالت و سلامت کالا هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *