مشکلات رایج زناشویی, مقاله

روابط جنسی عجیب و متفاوت در کشورهای مختلف

روابط جنسی عجیب و متفاوت در کشورهای مختلف

روابط جنسی عجیب و متفاوت در کشورهای مختلف

در این بخش به آشنایی با روابط عجیب زناشویی در نقاط مختلف جهان می پردازیم :

1.رسم در ایران:

جایی که می توانید ازدواج موقت داشته باشید. همه ما می دانیم که اقدامات مسلمانان در مورد روابط جنسی و روابط بین زن و مرد، کمی سخت تر از سایر کشورها است.

با این حال، در برخی از کشورهای مسلمان، مانند ایران، یک زن و شوهر جوان که دوست دارند قبل از ازدواج رابطه جنسی برقرار کنند، می توانند “ازدواج موقت” را درخواست کنند. پس از انجام این کار، آنها به یکدیگر محرم شده و  رابطه جنسی برقرار می کنند.

2.رسم در هند:

زنان خود را وقف خدایان می کنند، این روشی است که در هند و سایر کشورها مانند بابل، عربستان، آفریقا و یونان مشاهده می شود. این رسم به این گونه است که برای جلب رضایت خدایان، زنان باید با کشیشان رابطه جنسی برقرار کنند.

همچنین در هند جشن بزرگی به نام “ مهمانی بلوغ ” گرفته میشود . برخی از فرهنگ ها در هند و سراسر جهان این واقعیت را که یک دختر به بلوغ رسیده است را با شکوه میدانند و به همین دلیل به همه نمایش داده می شود.

این مهمانی به این دلیل گرفته میشود که به دیگران این پیام را برسانند، دختر آمادگی ازدواج را دارد، می تواند رابطه جنسی برقرار کند و بچه دار شود، این مراسم تا به امروز در فرهنگ های مختلف هند انجام می شود.

 

3.رسم در قبیله ای به نام لاتووکا:

آدم دزدی و ازدواج! قبیله ای به نام «لاتووکا» (Latwoka) در سودان رسم بسیار عجیبی برای ازدواج دارند.

اگر پسری قصد ازدواج با دختری را داشته باشد او را می‌دزدد! بعد از دزدیدن دختر، بزرگان فامیل پسر نزد پدر دختر رفته و از او درخواست کمک به دخترش را می‌کنند.اگر پدر دختر با ازدواج موافق بود، به عنوان نشانه موافقتش آن پسر را کتک می‌زند! و اگر موافق نبود پسر دزد به زور با دخترش ازدواج می‌کند!

4.رسم در قبیله ای به نام پاپوآ:

بچه ها از سنین بسیار پایین شروع به رابطه جنسی می کنند در دختران 6-8  و پسران 10-12

5.رسم در جزیره Tazmanya:

این کشور واقع در جنوب شرقی استرالیا و نیز در منطقه Gippsland است، رسم به این صورت است که عروس و داماد را حین جشن عروسی روی حصیری که در میانه مجلس پهن شده میخوابانند، و اولین رابطه جنسی خود را در مقابل میهمانان برقرار می کنند.

6.رسم در یونان:

رایج ترین شکل روابط همجنسگرایان بین مردان در یونان وجود دارد که به  “عشق پسر” معروف است. این رابطه بین یک مرد مسن و یک پسر جوان صورت میگیرد.

براساس نتایج نظرسنجی که توسط شرکت دورکس انجام شده است. مردم یونان بیش از هر کشور دیگری سکس دارند. در زمان انجام نظرسنجی رقم متوسط رابطه جنسی در طول سال حدود ۱۶۴ مورد بوده است.

7.رسم  Khweta:

یکی دیگر از رسومی‌ که مربوط به پسران می‌شود، در زمانی که آنها قصد ازدواج کردن دارند و باید مردانگی خود را ثابت کنند.

در مراسم Khweta پسران بالغ را در فصل زمستان در مکانی برده و آنها را ختنه کرده در همین حین آنها باید کارهای سخت و کشنده ای را انجام دهند مثل رقصیدن‌های مداوم… که اغلب این کارهای سخت منجر به مرگ پسران می‌شود.

8.رسم در کشور اندونزی:

اگر ثابت شود که فردی عمل استمنا( خود ارضایی) انجام داده، سر آن فرد را به عنوان مجازات می توانند از تنش جدا کنند. همچنین بر اساس یک افسانه در کشور اندونزی مردم بر این باورند که زن و مرد باید در شب عروسی خود با فردی غیر از همسر خود وقت بگذرانند و باید رابطه جنسی صورت بگیرد.

9.رسم در  کلمبیا:

در آمریکای جنوبی، اولین رابطه جنسی عروس جوان و شوهرش توسط مادر عروس به طور کامل زیر نظر گرفته می‌شود.

10.رسم در جزیره ماداگاسکار:

در شرق آفریقا تمام چیزهایش منحصر به فرد است! ولی عجیب‌‌ترین مطلب تسلیت گفتن بومیان این کشور است.

در این کشور رسم است که بعد از دفن متوفی، همسر او در خانه خودش لخت مادرزاد می‌خوابد و مردان قبیله با سکس به او تسلیت می گویند!

این مردان او را در آغوش گرفته و معاشقه کاملی انجام می‌دهند تا انزال صورت گیرد و تا زمانی که زن بیوه اجازه ندهد باید عشق بازی ادامه داشته باشد.

طبق نظر و در خواست بیوه برای شادی روح شوهرش این مراسم بین سه تا چهل روز طول می‌کشد و اگر زن باردارشد پدر بچه همان شخص متوفی تلقی می‌شود و قبیله احترام زیادی به وی می‌گذارد.

همچنین اگر مردی از این کار خوداری کند توهین به متوفی تلقی می‌شود. در این چهل روز زن کار نمی کند و دیگران برایش غذا می‌اورند و یا بچه هایش را نگهداری می‌کنند.

11.رسم در  «لوبولا» Lobola:

«لوبولا» سنت دیگری است که به ازدواج مربوط می‌شود. اگر عروس یا داماد با این سنت موافق نباشند خانواده‌هایشان آنها را تنبیه می‌کنند.

طبق این رسم بین خانواده عروس و داماد مذاکره ای صورت می‌گیرد و در مورد قیمتی صحبت می‌کنند که داماد باید برای ازدواج با دختر مورد علاقه اش بپردازد.اغلب این مذاکره پیچیده می‌شود و دو خانواده سندی را امضا می‌کنند و تعهد می‌دهند به آن عمل کنند.

مثلا اگر دو خانواده نزدیک یکدیگر زندگی کنند نباید تلفنی اقدام به این کار کنند یا ملاقات کوتاهی داشته باشند بلکه باید حضوری ملاقات کرده و مذاکره حتما در نوشته ای ذکر شود.

آنها اعتقاد دارند اگرچه یک خانواده ممکن است سال‌ها یکدیگر را بشناسند اما در مورد رسم «لوبولا» نظر یکدیگر را نمی‌دانند.

12.رسم بومیان هاوایی:

به طور سنتی بومیان هاوائی آلت تناسلی خود را پرستیده و روی آن اسم می‌گذاشتند. ولی حتی از این هم فراتر رفته و همه مردم، چه اعیان و چه عوام، برای آلت تناسلی خود یک ترانه شخصی می‌ساختند که در زبان محلی “مله مائی” نام دارد.

13.رسم در روسیه:

یکی از نواحی روسیه برای تشویق مردم به تولید مثل یک راه حل جالب پیدا کرده است. فرماندار ناحیه اولیانووسک واقع در شرق مسکو 12سپتامبر را روز رسمی بارداری اعلام کرده است.

این روز تعطیل عمومی است و زوج‌ها تشویق می‌شوند که در این روز فقط با هدف تولید مثل در خانه بمانند. زوج‌هایی که باردار شوند و فرزند آنها حدود ۹ ماه بعد متولد شود جوایزی مثل دوربین فیلمبرداری، یخچال و ماشین لباسشویی دریافت می‌کنند.

14.رسم در قبیله گواجیرو :

در این قبیله دست و پا چلفتی بودن در رقص به مردها کمک می‌کند سکس داشته باشند. زنان و مردان قبیله گواجیرو در کلمبیا در یک رقص نمایشی مخصوص شرکت می‌کنند. اگر یک زن بتواند کاری کند که مرد در رقصیدن مرتکب اشتباه شود آنها باید با یکدیگر سکس داشته باشند.

15.رسم در مانگایا:

زنان پیر با پسران جوان می خوابند. یک جزیره در اقیانوس آرام جنوبی معروف به مانگایا، به دلیل سنت عجیب جنسی، معروف است.

پسران سنین 13 سال با زنان بزرگتر از سن خود رابطه جنسی برقرار کنند. پیر زن ها به پسران جوان ترفندهایی را برای جلب رضایت شریک زندگی خود می آموزند.

16.رسم در اتریش:

در مناطق روستایی اتریش سنتی وجود داشت که زنان با گذاشتن برش‌های سیب زیر بغل خود در مراسم رقص شرکت می‌کردند. زن بعد از کشاندن مرد به اتاق، برشی از سیب را که به عرق زیر بغلش آغشته شده بود به مرد تعارف می‌کرد.

اگر علاقه دو طرفه بود و مرد هم آن زن را دوست می‌داشت برش سیب را می‌گرفت. این نشان می دهد که مرد همیشه دوست دارد لذت جنسی را تجربه کند.

17. رسم در قبیله Kreung در کامبوج:

دختران نوجوان می توانند با مردان مختلف بخوابند تا اینکه یکی از آنها را انتخاب کنند. در کامبوج، قبیله ای به نام قبیله Kreung در سراسر کره زمین به داشتن کلبه های عشقی مشهور است.

این کلبه ها را خانواده دختر میسازند. چند مرد را انتخاب میکنند تا با دختر خود رابطه جنسی داشته باشند . دخترجوان بعد از برقراری رابطه جنسی تصمیم میگیرد که با کدام یک از آنها ازدواج بکند.

همچنین مردمان قبیله کرونگ معتقدند که دختر باید کاملا آزاد و راحت باشد تا بتواند شوهر آینده خود را انتخاب کند. به همین منظور هم پدر خانواده‌ وقتی دخترش به سن سیزده سالگی می رسد کمی دور تر از خانه خودشان، کلبه ای کوچک برای دخترش می سازد.

پس از آماده شدن کلبه ،دختر می تواند  با پسرانی که خواهان آشنایی با او هستند به صحبت بپردازد و اگر هر دو مایل بودند می توانند شب را با هم در کلبه سپری کنند و حتی رابطه جنسی داشته باشند.

در موضوع داشتن رابطه جنسی پیش از ازدواج ، این قبیله معتقد است که دختر باید با پسران متعددی همبستر شود تا بتواند پسری را که مطلوب اش است را  انتخاب کند.

اگر دختر پیش از انتخاب یکی از پسران بعنوان شوهرش، باردار شود و مشخص هم نباشد که از کدام پسر باردار شده، دختر باید از بین کسانی که با آنها همبستر شده یکی را بعنوان شوهر و پدر بچه انتخاب کند.

پسری که بعنوان شوهر و پدر بچه انتخاب می شود حق هیچگونه اعتراضی را ندارد و تازه خوشحال هم می شود که با دختری که به او تمایل داشته قرار است ازدواج کند.

18. رسم در جزیره Marquesas:

خوابیدن در کنار والدین کاری است که همه ما دوست داریم آن را انجام دهیم. اما تا به حال به این  فکر کرده اید که پدر و مادر شما، جلوی شما رابطه جنسی داشته باشند؟ خوب، این قضیه ناخوشایند است اما در جزیره Marquesas کاملا طبیعی است.

19. رسم در اینیس بیگ، نزدیک ایرلند:

مردم جزیره در سواحل ایرلند، در هنگام رابطه جنسی لباس زیر خود را می پوشند (با لباس رابطه برقرار میکنند)

20. رسم در قبیله Wodaabe:

در قبیله Wodaabe نیجر در آفریقای غربی، مردان سعی می کنند همسران مردان دیگر را بدست آورند. این اتفاق در طول جشنواره سالانه Gerewol رخ می دهد، زمانی که مردان قبیله Wodaabe سعی می کنند زنان را تحت تأثیر قرار دهند.

اگر دختری تحت تأثیر قرار گرفت و موافقت کرد با مردی زندگی کند می تواند با او ازدواج کند و یک سال تا زمان برگزاری جشنواره با او می ماند. روابط آنها قانونی تلقی می شود. و اگر یک زن متاهل تحت تأثیر مرد دیگری قرار بگیرد، آزاد است که با او برود و شوهرش نمی تواند مانع او شود.

21.رسم در مانگایا، جزایر کوک:

وقتی پسری در قبیله مانگایا به سن 13 سالگی میرسد، توسط یک مرد مسن تر به بیرون از دهکده میرود و تا دو هفته درباره مسائل جنسی آموزش میبیند. همچنین دختران در این قبیله، تشویق می شوند تا قبل از ازدواج، تمایلات جنسی خود را به طور کامل کشف کنند و چندین شریک جنسی داشته باشند.

22.رسم در یون نان و سیچوان (چین – قلمرو زنان) :

قومی به نام مسو در استان‌های یون‌نان و سیچوان واقع در چین و در نزدیکی تبت زندگی می کنند که آداب و رسوم عجیبی برای ازدواج دارند.

می‌توان گفت در کل جهان، در طول تاریخ نظام‌های مرد سالار، برتری اجتماعی داشته‌اند اما منطقه‌هایی هم وجود دارند که زن موقعیت و مقام خاصی در آن دارد.

زنان قبیله موسو ازدواج نمی کنند و هر چقدر که دوست داشته باشند می توانند دوست پسر داشته باشند. هیچ کلمه ای به نام  “پدر” یا “شوهر” وجود ندارد و همچنین زن و مرد  با هم زندگی نمی کنند.

در عوض، وقتی دختر در این قبیله به سن 13 سالگی می رسد، مادرش کلید خانه را  به او می دهد. از آن زمان به بعد، او می تواند شروع به دعوت پسران مختلف به اتاق خواب خود کند، رابطه دوستی آنها می تواند طولانی مدت باشد یا به اندازه یک شب طول بکشد. اگرچه امروزه تعداد این قبیله رو به کاهش است.

عجیب ترین سنت های ازدواج در نقاط مختلف جهان

بعضی از ملل مختلف در گوشه و کنار دنیا هستند که برای ازدواج زوج هاي جوان کارهای بسیار عجیبی را به عنوان سنت انجام میدهند .

  • سیاه کردن عروس در اسکاتلند:

سیاه کردن عروس در اسکاتلند

همه می خواهند در روز عروسی خود زیبا به نظر برسند، اما در اسکاتلند خانواده و دوستان دختر، برروی عروس با ریختن زباله عشق و علاقه خود را نشان می دهند. این عمل که «سیاه کردن» نامیده می شود، برای آماده کردن عروس برای هر گونه تحقیر در آینده انجام می شود.

  • به دنیا آوردن دو بچه در سودان:

به دنیا آوردن دو بچه در سودان

در قبیله نوور در سودان، داماد تنها در صورتی می‌تواند ازدواج کند که، گله اي گاو با تعداد مشخص داشته باشد. عروسی تنها زمانی کامل میشود که زن دو فرزند به دنیا بیاورد. اگر زن تنها یک فرزند داشته باشد. مرد میتواند درخواست طلاق بدهد. اگر شوهرش بمیرد، برادر او جانشین شوهرش میشود.

  •  شکستن ناقوس در گواتمالا:

شکستن ناقوس در گواتمالا

بعد از مراسم عروسی در گواتمالا، یک مراسم دیگر در منزل داماد برگزار خواهد شد. مادر داماد با شکستن یک ناقوس سفید که از برنج، آرد و غلات پر شده است از عروس و داماد استقبال خواهد کرد که نشانه ي سعادت و خوشبختی برای این دو خواهد بود.

  • اخاذی از داماد در رومانی:

اخاذی از داماد در رومانی

در رومانی و بعضی دیگر از کشور های اروپایی، یک نمایش دزدیدن عروس قبل از شروع مراسم عروسی انجام می‌شود. در طی این نمایش ساختگی، عروس توسط خانواده، دوستان و یا کسانی که برای اینکار استخدام شده اند دزدیده شده و داماد باید با پرداخت مقداری پول، دادن نوشیدنی یا رو بوسی کردن با آدم رباها، عروس خودرا از دست آن ها نجات دهد.

  •  حنا گذاشتن در هند:

حنا گذاشتن در هند

مراسمی که به آن مهندی گفته میشود مراسمی است که شب قبل از عروسی توسط زنان خانواده عروس برگزار می‌شود. یک هنرمند حرفه اي یا یکی از بستگان عروس با استفاده از حنا نقش هایي را روی دستها و پاهای عروس و دیگر زنان خانواده عروس خواهد کشید.

اینکار نشان دهنده بیداری روحی، شادی، زیبایی است. این عرف در بسیاری دیگر از کشور های آسیایی نیز مرسوم است.

همچنین در بسیاری از کشورهای دنیا حلقه ازدواج را دست چپ می اندازند. در هند اما حلقه ازدواج را دست راست می اندازند چون دست چپ را کثیف می دانند.

با این حال، زنان متأهل در هند نه تنها به دست های خود، بلکه به پاهایشان هم زیورآلات می اندازند. یکی از رسوم هندوها (پیروان آیین هندو) انداختن حلقه به انگشتان پا است. به این حلقه «بیچیا» می گویند. این حلقه در انگشت دوم هر دو پا قرار می گیرد.

  • خوردن نان و نمک در روسیه:

خوردن نان و نمک در روسیه

در مراسم عروسی در روسیه، والدین عروس و داماد با نان و نمک از عروس و داماد استقبال خواهند کرد. این سنت نشان دهنده مهمان نوازی است که در آن عروس و داماد باهم تکه اي نان را شکسته و پس از قرار دادن مقداری نمک روی آن، تکه نان را در دهان هم دیگر می گذارند.

هر شخصی که هنگام دو تکه کردن نان، قسمت بزرگتر نان را بدست آورد در خانه حکم یک رئیس را دارد. پس ازآن هر یک از مهمانان، تکه اي از نان عروسی که کاراوای اسم دارد را دریافت خواهد کرد.

  • تف کردن روی عروس در قبیله کنیا:

تف کردن روی عروس در قبیله کنیا

دختران قبیله ماسای در کنیا، طبق معمول با مردی بسیار مسن تر از خود ازدواج میکنند. در مراسم عروسی، پدر یا برادر عروس روی سر او تف خواهند کرد که به معنای آرزوی خوشبختی است.

سپس او همراه با داماد منزل را ترک کرده و به سوی منزل  خودشان به راه می افتند. مهم نیست که فاصله منزل پدری تا منزل  شوهر چه میزان باشد، عروس و داماد باید حتما این مسیر را پیاده طی نمایند.

  • قدغن بودن دستشویی در اندونزی:

قدغن بودن دستشویی در اندونزی

در جزیره بورنو که بین اندونزی و مالزی تقسیم شده است، قبیله ي تیدونگ از سنتی قدیمی پیروی می‌کنند که زن و مرد را سه روز و سه شب پس از مراسم عروسی از دستشویی رفتن بر حذر می دارد. به همین علت در تمام این مدت عروس و داماد مقدار اندکی غذا و نوشیدنی دریافت خواهند کرد.

آنها بر این باورند که چنین سنتی باعث دوام بیشتر، شادی و ازدواج پرثمری برای عروس و داماد بوده و سرپیچی از آن بدشانسی و بدیمنی به همراه خواهد داشت.

  • شکستن لیوان شیشه اي- عرف یهودیان:

شکستن لیوان شیشه اي- عرف یهودیان

وقتی که مراسم عروسی یهودیان به پايان می‌رسد، عروس و داماد لیوان شیشه اي که در داخل یک پارچه قرار داده شده را با ضربات پا خرد خواهند کرد. اینکار چندین معنا میتواند داشته باشد که یکی از انها میتواند نشان دهنده این موضوع باشدکه ازدواج هم شادی دارد و هم غصه، عروس و داماد با اینکار تعهد میدهند که در سختیها و مشکلات کنار هم میمانند.

  • زو تانگ در چین:

زو تانگ در چین

اشک ریختن در طول عروسی معمول است، اما در بخش های غربی استان سیچوان در چین، گریه بخش بسیار مهمی از آماده سازی ازدواج است. یک ماه قبل از روز بزرگ، عروس هر شب در یک سالن بزرگ می نشیند و یک ساعت گریه می کند.

این برنامه هر شب ادامه دارد تا شب دهم که مادرش به او ملحق می شود و با هم گریه می کنند. بعد از ده شب دیگر، مادربزرگ وارد می‌شود و چند روز بعد خواهران و خاله‌های عروس نیز وارد می‌شوند.

  • روبان کیک به جای دسته گل در پرو:

روبان کیک به جای دسته گل در پرو

در بیشتر نقاط جهان، خانم های مجرد برای گرفتن دسته گل رقابت می کنند تا شانس خود را برای ازدواج بعدی افزایش دهند. مردم محلی در پرو نیز سنت مشابهی دارند، اما با کیک عروسی به جای دسته گل.

وقتی زمان «کشیدن کیک» فرا می‌رسد، همه دختران مجرد دور کیک عروسی جمع می‌شوند، روبانی را که به کیک وصل شده است، گرفته و بیرون می‌آورند. اگر آنها به اندازه کافی خوش شانس باشند که روبانی را که حلقه در انتهای آن بسته شده است به دست آورند، اعتقاد بر این است که آنها نفر بعدی برای ازدواج هستند.

  • ممنوعیت از حمام در مالزی و اندونزی:

حمام رفتن ممنوع در مالزی و اندونزی

مردم مالزی و اندونزی، تایدونگ، عروس و داماد را به مدت 3 روز پس از عروسی تحت مراقبت قرار می دهند. آنها اجازه استفاده از حمام یا خروج از خانه را ندارند. آنها معتقدند که این باعث تقویت پیوند آنها شده و از بدشانسی دور می شوند.

  • کودک روی تخت در جمهوری چک:

کودک روی تخت در جمهوری چک

تصور کنید شب عروسی به خانه می آیید و نوزادی را روی تخت خود پیدا می کنید! در جمهوری چک، بر این باورند که قدم زدن نوزاد بر روی تخت تازه عروس و داماد شانس باروری آنها را افزایش می دهد.

  • ازدواج با درخت در هند:

ازدواج با درخت در هند

هند چند سنت عروسی متفاوت دارد که در سایر نقاط جهان دیده نمی شود. یکی از این روایات این است که زنانی که به‌عنوان مانلیک به دنیا می‌آیند (زمانی که مریخ و زحل هر دو در طالع بینی زیر خانه هفتم هستند) نفرین شده‌اند و گمان می‌رود که این زنان باعث می‌شوند که شوهرانشان در سنین پایین از دنیا بروند!

آنها معتقدند ازدواج زن با درخت قبل از ازدواج با شوهرشان می تواند این مشکل را حل کند.

  • پرتاب آب دهان در مراسم ازدواج یونانی‌ها:

پرتاب آب دهان در مراسم ازدواج یونانی‌ها

مهمانان به‌سمت عروس و داماد آب دهان پرتاب می‌کنند! مردم یونان معتقدند پرتاب آب دهان شیطان و بلا را دفع می‌کند و در فرهنگ آنها نشانه‌ای از خوش‌یمنی است. البته این رسم فقط مختص عروسی‌ها نیست. در مراسم دیگری همچون غسل تعمید نوزاد نیز برای دوری از شیطان و رفع بلا اجرا می‌شود.

  • رسم پولترابند در آلمان:

رسم پولترابند در آلمان

Polterabend یک رسم عروسی در آلمان است که در آن مهمانان یک شب قبل از عروسی ظروف چینی می شکنند. مردم این شهر اعتقاد دارند که این رسم برای زوجین خوش شانسی می آورد. کل این مراسم در جلوی خانه عروس برگزار می شود.

آداب و رسوم عجیب کشورهای مختلف:

بستن پا با پابند در چین:

بستن پا با پابند در چین

بستن پا یک رسم رایج در چین بود که برای بیش از 1000 سال بین قرن 10 و 20 ادامه داشت. این فرآیند دردناک شامل شکستن استخوان‌های پا و تغییر شکل آن‌ها به شکل سُم بوده است.

رقص با مردگان در ماداگاسکار:

رقص با مردگان در ماداگاسکار

قبیله مالاگاسی در ماداگاسکار از این سنت منحصر به فرد رقصیدن با اجساد مرده پیروی می کنند. این جشن که هر 7 سال یک بارگرفته می شود، شامل بیرون آوردن اجداد مرده از قبرها، پیچیدن لباس های نو و رقصیدن با آنها است. واقعا ترسناک به نظر می رسد.

جشنواره بوفه میمون:

جشنواره بوفه میمون

جشنواره بوفه میمون‌‌‌‌ ‌‌‌یکی از سرگرم کننده ترین جشنواره‌‌های غذا در لاپبوری‌‌‌‌‌، ‌‌تایلند است‌‌‌‌‌، جشنواره بوفه میمون هر ساله در ۲۸ نوامبر برگزار می‌شود.

در این جشن سالانه، بیش از 3000 کیلوگرم میوه و سبزیجات به چندین میمون که در لوپبوری، بانکوک زندگی می کنند، سرو می شود.

برزیلی ها در محل کار مسواک می زنند:

برزیلی ها در محل کار مسواک می زنند

مردم این کشور مسواک و خمیردندان خود را برای تمیز کردن دندان خود بعد از ناهار به محل کار می برند. در واقع، اگر با یک برزیلی برخورد کردید که ادعا می کند چندین بار در روز دندان های خود را مسواک می زند، اصلا تعجب نکنید.

اشاره‌کردن با لب و دهان در نیکاراگوئه:

اشاره‌کردن با لب و دهان در نیکاراگوئه

همان طور که می‌دانید، وقتی قصد اشاره به جایی یا شخصی را داریم، معمولا از انگشت اشاره یا شست کمک می‌گیریم (البته اگر در آن لحظه این رفتار خلاف ادب نباشد!)

جالب است بدانید در نیکاراگوئه، مردم در زمان صحبت و ارتباط با همدیگر، به‌جای استفاده از انگشت اشاره، با کمک لب‌ها و دهانشان به شخص یا موضوع موردنظرشان اشاره می‌کنند.

در واقع، این بار عضلات صورت به‌جای ماهیچه‌های دست درگیر ماجرا می‌شوند. این فرایند با جمع‌شدن لب و دهان شروع می‌شود و در حین مکالمه، لب‌ها را به‌سمت جلو یا کناره‌ها و به‌سمت موضوعی که قصد اشاره به آن را دارند هدایت می‌کنند.

اشاره با انگشت شست در مالزی:

اشاره با انگشت شست در مالزی

با اینکه اشاره با انگشت اشاره در بسیاری از فرهنگ‌ها رفتاری جاافتاده و مرسوم است، در بعضی از کشورها این رفتار عملی بی‌ادبانه محسوب می‌شود. در کشورهایی مانند مالزی و اندونزی، این حرکت توهین‌آمیز تلقی می‌شود. در این کشورها مردم به‌جای انگشت اشاره، با انگشت شست یا دست باز اشاره می‌کنند.

غذاهای پرسروصدا در ژاپن:

غذاهای پرسروصدا در ژاپن

هر سرزمینی آداب خاصی برای غذاخوردن دارد. در فرهنگ کشورهای غربی، ایجاد سروصدا هنگام غذاخوردن رفتاری بی‌ادبانه تلقی می‌شود. در حالی ‌که در کشور ژاپن، ایجاد صداهای ناشی از تند غذاخوردن معنی کاملا متفاوتی دارد.

این تفاوت بیشتر درمورد غذاهای رشته‌ای همچون پاستا و نودل مشهود است. در واقع، غربی‌ها عادت دارند چنگال را در رشته‌های دراز بپیچانند و آنها را مهار کنند و سپس در دهان قرار دهند؛ اما ژاپنی‌ها بدون پیچاندن رشته‌ها، آنها را سرو می‌کنند. به همین دلیل، این سبک غذاخوردن با سروصدا همراه است.

زانو زدن، آیین سلام و ادای احترام در نیجریه:

زانو زدن، آیین سلام و ادای احترام در نیجریه

برای مردم یوروبا، که قومی آفریقایی در نیجریه‌ هستند، سلام و استقبال آیین بسیار مهمی است. اگر قرار باشد به دیدار بزرگ‌ترهای خانواده و فامیل بروند، به سلام و احوال‌پرسیِ ساده اکتفا نمی‌کنند. در واقع، جوانان یوروبا به‌محض روبه‌روشدن با بزرگسالان، برای سلام و احوال‌پرسی، زانو می‌‍‌زنند و ادای احترام می‌کنند.

این مراسم در بین زنان و مردان این قوم کمی متفاوت است. معمولا زنان هنگام سلام و احوال‌پرسی زانو می‌زنند؛ اما مردان در بیشتر مواقع در مقابل بزرگ‌ترها به حالت سجده در می‌آیند. انجام این حرکات برای قوم یوروبا بسیار اهمیت دارد و نشان از ادای احترام به کهن‌سالان است. سرپیچی از آن توهین محسوب می‌شود.

این آیین در زندگی روزمره و در بسیاری از مهمانی‌ها به‌خصوص در مراسم عروسی اهمیت بیشتری می‌یابد.

پخت غذا با مردگان در قبیله یانومامی ونزوئلا و برزیل:

 

پخت غذا با مردگان در قبیله یانومامی ونزوئلا و برزیل

مردم قبیله یانومامی که در جنگل‌های آمازون و در مرز ونزوئلا و برزیل زندگی می‌کنند یک غذای سنتی عجیب دارند که با استخوان‌ها و خاکستر مردگانشان طبخ می‌شود. آن‌ها استخوان و خاکستر مردگان خود را با نوعی سوپ که از موز تهیه شده مخلوط کرده و می‌خورند.

مردم این قبیله مردگان خود را داخل برگ درختان پیچیده و در فاصله دورتر از محل سکونت خود قرار می‌دهند تا با گذشت 30 تا 45 روز، حشرات بافت‌های نرم اجساد را بخورند و تنها استخوان‌های آن‌ها باقی بماند. این استخوان‌ها سپس با نوعی سوپ طبخ شده با موز مخلوط می‌شود و تمام اعضای قبیله آن‌ را می‌خورند.

آن‌ها براین‌باورند که خوردن بقایای اجساد بستگانشان به ادامه حیات آن‌ها می‌انجامد و روح آن‌ها جاودانه می‌شود.

دست چپ ممنوع:

دست چپ ممنوع

در فرهنگ بعضی از سرزمین‌ها، استفاده از دست چپ برای انجام بسیاری از کارها عملی بی‌ادبانه تلقی می‌شود. در همین ایران خودمان نیز چپ‌دست‌ها در قدیم با مشکلات زیادی روبه‌رو بودند. شاید از بزرگ‌ترهای خود شنیده باشید که به‌خاطر نوشتن با دست چپ بارها تنبیه شده‌اند!

این تصور بیشتر به‌خاطر استفاده از دست چپ در شست‌وشو و تمیزکردن خود هنگام رفتن به توالت و کثیف‌شدن آن در ذهن‌ها نقش بسته است.

این باور عجیب‌وغریب هنوز در بسیاری از سرزمین‌های خاورمیانه، سریلانکا، هند و مناطقی از آفریقا در بین مردم رواج دارد و همانطور که دست دادن در زمان احوال‌پرسی در بیشتر نقاط دنیا با دست راست معقول و پذیرفته است، در فرهنگ این کشورها علاوه بر دست دادن، اجرای بسیاری از آداب نیز با دست چپ پذیرفته نیست.

بنابراین یادتان باشد که برای ردوبدل‌کردن اسکناس، غذاخوردن و دست‌به‌دست‌کردن اشیا، در سفر به مناطق گفته‌شده، از دست راست خود استفاده کنید تا در زمان معاشرت با مردم سوءتفاهمی پیش نیاید.

درخواست نمک در مصر عملی توهین‌آمیز:

درخواست نمک در مصر عملی توهین‌آمیز

آداب مهمانی و دعوت به شام در هر کشوری رسوم خاص خود را دارد. اجرای این آداب توسط میزبان و مهمان به قانونی نانوشته تبدیل شده است. یکی از عجیب‌وغریب‌ترین رسم‌های مهمانی در مصر رواج دارد.

اگر برای صرف غذا به خانه شخصی مصری دعوت شدید، یادتان باشد هرگز دست به نمکدان نزنید و از میزبان آن را نخواهید! درخواست نمک بر سر سفرۀ مصری‌ها عملی توهین‌آمیز محسوب می‌شود.

نکته مثبت ماجرا اجبار در استفاده‌نکردن از نمک است. این فرهنگ توفیقی اجباری برای داشتن تغذیه سالم‌تر است.

 انداختن نوزادان در هند:

انداختن نوزادان در هند

یکی از سنت های عجیبی است که از 500 سال قبل تا به امروز در کشور هند برگزار می شود. در این مراسم نوزاد را از ارتفاع 15 متری پرتاب می کنند تا افرادی روی زمین که یک پارچه سفید در دست دارند آن را بگیرند.

رسم پرتاب کردن نوزاد توسط زوج هایی که در ایالت کاماتاکل زندگی می کنند و به تازگی از طرف خداوند صاحب فرزند شده اند، برگزار می شود. این رسم هر سال در نخستین هفته ماه دسامبر در کشور هند اجرا می شود که زیر نظر  تدابیر شدید امنیتی می باشد.

مردمان این منطقه بر این باور هستند این مراسم برای فرزندشان سلامتی، موفقیت و شانس به همراه دارد. هر سال در کشور هند بیشتر از 200 کودک کمتر از 2 سال توسط والدین خود در این مراسم به پایین پرتاب می‌شوند.

آیین دیر رسیدن در هند و ونزوئلا:

آیین دیر رسیدن در هند و ونزوئلا

بسیاری از فرهنگ‌های اهالی ونزوئلا دقیقاً مانند هندی‌هاست. فرهنگ عجیب‌وغریبی در این دو سرزمین وجود دارد که مردم را به دیررسیدن تشویق می‌کند. اگر همیشه در قرارهای رسمی و دوستانه دیر می‌رسید، طبق فرهنگ هند و ونزوئلا شما شخصی محترم و مبادی آداب هستید!

شاید برایتان عجیب باشد که بدانید در هند و ونزوئلا، برعکس سایر نقاط دنیا، به‌موقع‌رسیدن رفتاری بی‌ادبانه تلقی می‌شود. مرسوم است مردم در معاشرت‌های خود حداقل ۱۵ دقیقه دیرتر از زمان مقرر برسند.

سر زمان مقرر رسیدن به مهمانی رفتاری دور از ادب است و به این معنی است که مهمان حریصِ آمدن به مهمانی بوده است!

بریدن انگشت در اندونزی:

بریدن انگشت در اندونزی

زنان اندونزیایی هنگام مرگ یکی از عزیزانشان انگشتان خود را می برند تا نمادی از درد ناشی از مرگ آنها باشند.

گذاشتن بشقاب در لب زنان آفریقایی:

گذاشتن بشقاب در لب زنان آفریقایی

هنگامی که زنان آفریقایی به سن بلوغ می رسند، دندان های جلو آنها برداشته می شود و یک بشقاب گذاشته می شود. مردم این کشور اعتقاد دارند قیافه زنان با اینکار جذاب تر میشود.

رسم پریدن از روی کودکان در اسپانیا:

رسم پریدن از روی کودکان در اسپانیا

در اسپانیا، نوزادان را روی تشک‌ها در خیابان می‌خوابانند در حالی که بزرگسالان با لباس‌های سنتی از روی آن‌ها می‌پرند تا شیطان را از خود دور کنند.

جشن گرفتن بهار در بوسنی با خوردن نیمرو:

جشن گرفتن بهار در بوسنی با خوردن نیمرو

مردم بوسنی برای جشن گرفتن آغاز بهار در کنار رودخانه ی بوسنا به دور هم جمع می شوند و آتش های بزرگی برپا می کنند. روی این آتش ها ماهیتابه های چدنی بزرگی می گذارند که داخل آن ها نیمرو درست می کنند.

صدها تخم مرغ استفاده می شود تا به همه ی شرکت کنندگان جشن نیمرو برسد. این جشن از هنگام طلوع آفتاب آغاز می شود و تخم مرغ ها نماد یک زندگی تازه هستند چرا که با آمدن بهار هوا رو به گرمی می رود.

مسابقه انجماد مو در کانادا :

مسابقه انجماد مو در کانادا

مسابقه انجماد موی چشمه های آب گرم اکلیپس نوردیک، یک برنامه سالانه است که هر کسی می تواند در آن شرکت کند. در آنجا دمای هوا به منفی 20درجه سانتیگراد می رسد اما شرکت کنندگان درون چشمه های آب گرم قرار دارند.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که سر خود را درون آب داغ فرو کنید و مطمئن شوید موهایتان کاملاً خیس شده و در حالت مناسبی قرار دارد. بعد از آن سر خود را آنقدر بیرون از آب نگه می دارید تا همه ی موهایتان، از جمله ی موهای صورت تان، مثل ابروها و ریش یخ بزند.

توصیه می شود دست های خود را هر از گاهی در آب فرو ببرید تا گرم بمانند. وقتی موهایتان به طور کامل یخ زدند، می توانید زنگی که در کنار چشمه قرار دارد را به صدا درآورید تا برگزارکنندگان مسابقه از شما عکس بگیرند.

جشن گرفتن متولیدن در مکزیک با فرو بردن صورت وی:

جشن گرفتن متولیدن در مکزیک با فرو بردن صورت وی

طبق سنت، دست های کسی که تولد او است را از پشت نگه می دارند و اطرافیانش صورت او را در کیک فرو می برند. این کار برای این است که اولین گاز از کیک نصیب کسی شود که تولد او است و در همان حین بقیه یکصدا می گویند: «موردیکا! موردیکا! موردیکا!» یعنی گاز بزن.

 

300 1

برای خرید این محصول شما میتوانید به شعبات ما بصورت حضوری مراجعه کنید و یا میتوانید از فروشگاه ما به راحتی ثبت سفارش کنید.

محصولات رو ما بصورت فوری و در بسته بندی کاملا محرمانه برای شما ارسال خواهیم کرد.

شعبات رویای شب در مشهد:

شعبه 1 : شهرک غرب، بین شریعتی 25 و 27، جنب بانک مسکن ( تلفن: 09154719005 )

شعبه 2 : بلوار هنرستان، نبش هنرستان 34  ( تلفن: 09191496878 )

ساعت کاری مجموعه : 10 صبح الی 22 شب

همچنین تمام محصولات فروشگاه ما دارای ضمانت اصالت و سلامت کالا هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *