مشکلات رایج زناشویی, مقاله

خطرات رابطه مقعدی

خطرات رابطه مقعدی ، رابطه جنسی مقعدی هر نوع فعالیت جنسی است که ناحیه مقعد را درگیر کند.

این که آیا شما برای اولین بار به رابطه جنسی مقعدی فکر می کنید، یا فقط اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی ایمن ماندن و لذت بردن از این نوع رابطه را می خواهید، این مقاله به تمام سوالات شما پاسخ خواهد داد.

مضرات رابطه ی مقعدی بسیار خطرناک تر از آن است که حتی زوجین فکرش را هم بکنند. خونریزی و پارگی های مقعد بعد از رابطه مقعدی زن را تا حد زیادی مبتلا به اچ آی وی میکند.

رابطه جنسی مقعدی چیست؟

افراد معمولاً رابطه جنسی مقعدی را فقط ورود آلت تناسلی مرد به مقعد می دانند، اما همچنین شامل استفاده از انگشتان یا اسباب بازی های جنسی در مقعد یا لیسیدن مقعد است.

این شما هستید که تصمیم می گیرید چه چیزی را می خواهید آزمایش کنید .

وقتی برای اولین بار میخواهید این نوع رابطه را امتحان کنید، ممکن است احساس عجیبی داشته باشد، بنابراین قبل از شروع مطمئن شوید که شما و همسرتان در مورد آن صحبت کرده اید و هر دو از انجام دادن آن خوشحال خواهید شد.

اگر متوجه شدید که این کار را دوست ندارید، برای شریک زندگی خود توضیح دهید که رابطه جنسی مقعدی مناسب شما نیست.

اگر تصمیم دارید رابطه جنسی مقعدی داشته باشید، به آرامی با لمس و نوازش شروع کنید و مطمئن شوید که آرام هستید.

این مهم است زیرا در مقعد یک عضله (اسفنکتر) وجود دارد که باید آرام باشید تا دخول راحت انجام شود.

اگر رابطه جنسی مقعدی انجام می دهید، از مقدار زیادی روان کننده استفاده کنید .

اطمینان حاصل کنید که به همسرتان گوش می دهید و احساس او را درک می کنید در هر زمان آماده باشید تا در صورت ناراحتی یا درد انجام این رابطه را متوقف نمایید.

آیا رابطه جنسی مقعدی دردناک است؟

برای بسیاری از افراد رابطه جنسی مقعدی بسیار لذت بخش است. با این حال، چه زن باشید و چه مرد، رابطه جنسی مقعدی در صورت عجله می تواند ناخوشایند یا حتی دردناک باشد، به خصوص اگر اولین بار باشد.

خوشبختانه محصولاتی موجود است که می توانید برای کاهش درد از آن استفاده کرد.

برقراری ارتباط مداوم بهترین راه برای اطمینان از لذت بردن از رابطه جنسی مقعدی است.

اگر در هر زمان احساس کردید که این رابطه بیش از حد ناراحت کننده یا دردناک است، باید سریعاً متوقف کنید.

عوارض رابطه جنسی مقعدی :

داشتن رابطه جنسی مقعدی خطر ابتلا به HIV (ایدز) و سایر عفونتهای مقاربتی (STI) از جمله کلامیدیا، تبخال دستگاه تناسلی، زگیل های تناسلی، سوزاک و سفلیس را افزایش می دهد.

با این وجود اقدامات ساده ای وجود دارد که می توانید برای محافظت از خود و شریک زندگی خود انجام دهید.

پوشش داخلی مقعد نازک است و به راحتی پاره می شود، که این عمل باعث آسیب پذیری بیشتر آن در برابر عفونت می شود.

مقعد محل ذخیره فضولات دستگاه گوارش (مدفوع) است که حاوی میکروبها فراوانی است.

در اثر مالش و دخول آلت مرد این میکروبها می توانند وارد دستگاه تناسلی مرد شده، فرد و شریک جنسی حود را به عفونتهای خاصی مبتلا سازند.

در حالی که مقاربت از راه واژن یا فرج چنین عوارضی به همراه ندارد.

از آنجا که دهانه مقعد دارای ماهیچه ای حلقوی است، مانند یک کش محکم دور آلت مرد را گرفته و در لحظه خروج منی مانند یک سد عمل می کند. و در اثر این عمل احتمال پس زدن منی به عقب و فشار به کیسه های منی و غده پروستات و عوارض ناشی از آن خیلی زیاد است.

داشتن رابطه مقعدی موجب به وجود آمدن زخم هایی ریز می شوند که اگر چه بسیار ریز بوده و شاید هیچگونه دردی نداشته و با چشم قابل مشاهده نباشند ولی شاهراه فوق العاده بزرگی برای ورود باکتری ها و ویروس های خطرناک داخل جریان خون می باشند.

این میکروب ها می توانند بیماری های STD نظیر بیماری ایدز و انواع عفونت های دستگاه گوارشی عفونت های روده ای را ایجاد کنند.

عفونت یا باکتری می تواند از مقعد به واژن یا دهان منتقل شود بنابراین مراقب باشید.و همیشه  انگشتان، آلت تناسلی یا اسباب بازی های جنسی خود را بشویید و مطمئن شوید که از کاندوم جدید استفاده می کنید.

از مایع منی شریک زندگی خود به عنوان روان کننده استفاده نکنید. همیشه از یک روان کننده بر پایه آب استفاده کنید. روان کننده های بر پایه روغن (مانند روغن کودک و وازلین) می تواند کاندوم  را در مقابل ویروس ضعیف کرده و احتمال پارگی کاندوم را افزایش دهد.

اگر رابطه جنسی مقعدی محافظت نشده داشتیم چه کاری را باید انجام دهیم ؟

اگر رابطه جنسی مقعدی محافظت نشده داشته اید و نگران عفونت احتمالی HIV هستید، فوراً به یک متخصص مراجعه کنید. برای جلوگیری از عفونت HIV ممکن است بتوانید از پروفیلاکسی پس از مواجهه استفاده کنید، اما برای اثر آن باید طی 72 ساعت مصرف شود.

به یاد داشته باشید PEP جایگزین کاندوم نیست و در همه جا موجود نیست.

هرچند وقت یکبار چکاپ کلی دهید، آزمایشات منظمی برای HIV و سایر STI ها داشته باشید تا بتوانید درمان مورد نیاز خود را انجام دهید و یا در مقابل این بیماری ها پیشگیری لازم را بکنید .

بارداری :

از نظر فنی امکان بارداری از رابطه مقعدی وجود ندارد زیرا راهی برای انتقال مایع منی از داخل مقعد به واژن وجود ندارد، اما احتمال کمی وجود دارد که بعد از رابطه مقعدی، مایع منی خارج شده، و به داخل واژن برود. استفاده از کاندوم بهترین راه برای اطمینان از این کار است که همیشه به درستی در برابر STI و بارداری محافظت می شوید.

آیا باید رابطه مقعدی داشته باشم؟

مانند هر نوع رابطه جنسی، مهم است که افراد بخواهند رابطه جنسی مقعدی داشته باشند و از روی اجبار نباشد.

قبل از شروع رابطه جنسی مقعدی با همسرتان در مورد محافظت صحبت کنید(اصول بهداشتی). به یاد داشته باشید که داشتن رابطه جنسی مقعدی محافظت نشده شما و همسرتان را در معرض خطر ابتلا به HIV و سایر STI ها نسبت به سایر فعالیت های جنسی قرار می دهد. ایمن بودن به شما کمک می کند تا آرامش بیشتری داشته باشید و لذت جنسی را بیشتر کنید.

برای خرید و مشاهده محصولات ” کاندوم خاردار فضایی ایکس دریم پک 5 تایی ” برروی همین لینک کلیک کنید .

برای خرید و مشاهده محصولات فروشگاه رویای شب بر روی تصویر زیر کلیک کنید 👇👇

خطرات رابطه مقعدی

 

 

 

 

نوشته های مشابه

5 دیدگاه در “خطرات رابطه مقعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *