مقالات زناشویی مشهد, مقاله

خرید کاندوم در مشهد

خرید کاندوم در مشهد

خرید کاندوم در مشهد:

کاندوم راحت ترین و دسترس ترین وسیله برای پیشگیری از بارداری است که هم برای مردان و هم برای زنان در بازار موجود است و همچنین شما را ازعفونت های مقاربتی محافظت می کند.

کاندوم چیست؟

کاندوم یک غلاف بسیار ظریف از لاستیک (لاتکس) است که برای جلوگیری از مخلوط شدن مایعات بدن در طول فعالیت جنسی طراحی شده است. از کاندوم می‌توان برای رابطه‌ی جنسی واژینال، مقعدی یا دهانی استفاده کرد

انواع کاندوم در مشهد :

3 نوع کاندوم وجود دارد که شامل موارد زیر میباشد:

  • کاندوم های مردانه بر روی آلت تناسلی قرار می گیرند.
  • کاندوم زنانه درون واژن قرار می گیرد.
  • کاندوم دهانی که برای استفاده از رابطه دهانی استفاده میشود

در حین رابطه جنسی می توانید از کاندوم مردانه یا زنانه استفاده کنید، اما به طور همزمان نمیتوان استفاده کرد زیرا اصطکاک می تواند باعث پاره شدن کاندوم شود.

کاندوم چگونه کار می کند؟

کاندوم به عنوان یک مانع فیزیکی عمل می کند و از عبور مایعات بدن بین افراد در حین رابطه جنسی جلوگیری می کند.

کاندوم چقدر موثر در جلوگیری از بارداری است؟

اگر کاندوم ها به درستی استفاده شوند، خوب عمل می کنند. در صورت استفاده نادرست، یا پاره شدن کاندوم، ممکن است منجر به بارداری ناخواسته شود.
کاندوم را می توان با سایر اشکال جلوگیری از بارداری مانند قرص های ضد بارداری، تزریق های آمپول های ضد بارداری و IUD ترکیب کرد تا پیشگیری موثرتری از بارداری نیز داشته باشد.

کاندوم های مردانه اگر به صورت درست استفاده شود میتواند 98 درصد موثر باشد. تقریباً 12 درصد از زنان همچنان با استفاده از کاندوم باردار می شوند، عموماً به این دلیل است که از کاندوم به درستی استفاده نمی شود. کاندوم مردانه باید با احتیاط از بسته بندی برداشته شود و پس از رابطه جنسی با دقت کاندوم را برداشته و دور بیاندازید.
کاندوم های زنانه اگر به صورت درست استفاده شود میتواند 95 درصد موثر باشد. حدود 20 درصد از زنان همچنان با استفاده از کاندوم زنانه باردار می شوند، معمولاً به این دلیل که از کاندوم به درستی استفاده نکرده اند. کاندوم زنانه نیز باید به درستی وارد واژن شود و حلقه بیرونی کاندوم بیرون بماند. پس از رابطه جنسی، کاندوم زنانه نیز باید با دقت برداشته شود و دور ریخته شود.

کاندوم از چه چیزی ساخته شده است؟

اکثر کاندوم های خارجی (مردانه) لاتکس هستند، نوعی لاستیک. برخی از افراد به لاتکس حساسیت دارند که باعث بثورات پوستی، خارش و مشکلات دیگر می شود. اگر شما یا همسرتان به لاتکس حساسیت دارید از کاندوم لاتکس استفاده نکنید. در عوض، سعی کنید:

از کاندوم های داخلی (زنانه) که از ماده ای مصنوعی و غیر لاتکسی به نام نیتریل تشکیل شده است و یا کاندوم های خارجی (مردانه) ساخته شده از پلی اورتان (نوعی پلاستیک) و همچنین کاندوم پوست بره یا کاندوم های ساخته شده از سایر مواد طبیعی. (توجه: کاندوم پوست بره از بارداری جلوگیری می کند، اما برای پیشگیری از STD توصیه نمی شود.)استفاده نمایید.

مزایا و معایب خرید کاندوم در مشهد :

مزایا:

  • ایمن بودن
  • خرید آسان (نیازی به نسخه ندارید)
  • قادر به محافظت در برابر بیماری های مقاربتی و همچنین جلوگیری از بارداری
  • در بیشتر موارد، استفاده از کاندوم عوارض ندارد.
  • در اشکال، اندازه ها و طعم های مختلف موجود است (کوچک و قابل حمل)
  • برای افراد فعال جنسی، کاندوم تنها راه محافظت در برابر بیماری های مقاربتی است. آنها همچنین می توانند از بارداری جلوگیری کنند.

به خاطر داشته باشید، در حالی که کاندوم‌ها خطر بارداری و بیماری‌های مقاربتی را تا حد زیادی کاهش می‌دهند، اما راه حلی صد در صد نیست. هیچ نوع کاندوم وجود ندارد که 100 درصد از بارداری یا بیماری های مقاربتی جلوگیری کند.
معایب :

کاندوم ممکن است پاره شود یا بلغزد و شما را در معرض مایعات بدن شخص دیگری قرار دهد. اگر این اتفاق بیفتد، شما در معرض خطر ابتلا به STD یا بارداری ناخواسته هستید. سایر مشکلات احتمالی عبارتند از:

  •  فقط یکبار قابل استفاده است (یکبار مصرف است)
  • روشی صددرصد برای جلوگیری از باداری نیست
  •  قرار دادن و برداشتن کاندوم زنانه ممکن است مشکل باشد
  • حساسیت به لاتکس
  •  تحریک واژن یا آلت تناسلی.
تفاوت بین کاندوم های روغن کاری شده و ساده در چیست؟

کاندوم های روغنی دارای ماده ای (روان کننده) هستند که به کاهش اصطکاک در حین رابطه جنسی کمک می کند. اصطکاک می تواند خطر پاره شدن را افزایش دهد. برخی از کاندوم ها با اسپرم کش پوشانده شده اند، ماده ای که سرعت اسپرم را کند می کند تا نتواند به تخمک شریک زندگی شما برسد. کاندوم های بدون روغن همانطور که از نامشان پیداست روان کننده ای ندارند.
می توانید برای استفاده از هر کاندوم از روان کننده استفاده کنید. کاندوم های لاتکس، باید از روان کننده های مبتنی بر آب استفاده شوند ، نه روان کننده ای که بر پایه روغن است، زیرا باعث خراب شدن کاندوم میشود.

آیا کاندوم تاریخ دارد؟

بلی روی بسته بندی کاندوم ها تاریخ انقضا درج شده است. هرگز نباید از کاندوم بعد از گذشتن انقضای آن استفاده کنید.

همچنین مهم است که کاندوم ها را در جای خشک و خنک نگهداری کنید. آنها را در کیف، یا جیب خود جایی که ممکن است خم یا جمع شوند، نگذارید.

ماندگاری کاندوم چقدر است؟

بسته به نوع ماده ای که کاندوم از آن ساخته شده است، می تواند بین یک تا پنج سال دوام بیاورد. همیشه تاریخ انقضای چاپ شده روی بسته بندی را بررسی کنید.

کاندوم چگونه پاره میشود؟

کاندوم در صورت تماس با اجسام نوک تیز مانند جواهرات،دندان یا ناخن ممکن است پاره شوند. اگر از روان کننده استفاده نکنید، می تواند باعث پاره شدن کاندوم بشود.

اگر کاندوم پاره شد چه کار کنم؟

زنانی که نگران بارداری هستند می‌توانند از روش‌های پیشگیری اورژانسی بدون نسخه استفاده کنند، ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما می‌تواند قرص برای شما تجویز کند یا یک دستگاه را داخل رحم شما(IUD) برای متوقف کردن بارداری جای بگذارند.

نحوه استفاده از کاندوم:
  1. کاندوم را از بسته بیرون بیاورید، مراقب باشید با جواهرات یا ناخن پاره نشود. بسته را با دندان باز نکنید.
  2. کاندوم را روی نوک آلت تناسلی در حال نعوظ قرار دهید.
  3. به آرامی کاندوم را به سمت پایین آلت تناسلی خود بکشید.
  4. پس از اتمام کار ، کاندوم را خارج کنید و مراقب باشید که منی نریزد.
  5. کاندوم را در سطل زباله بیندازید، نه در توالت.
چه کسانی می توانند از کاندوم استفاده کنند؟

اکثر مردم می توانند با خیال راحت از کاندوم استفاده کنند، اما ممکن است مناسب ترین روش پیشگیری از بارداری برای همه نباشد.
برخی از افراد به کاندوم لاتکس حساسیت دارند. اگر این برای شما یک مشکل بزرگ است، میتوانید از کاندوم های پلی اورتان یا پلی ایزوپرن استفاده کنید .
اگر در حفظ نعوظ مشکل دارید، ممکن است نتوانید از کاندوم استفاده کنید زیرا آلت تناسلی باید در حالت نعوظ باشد تا از نشت مایع منی یا لیز خوردن کاندوم جلوگیری کند.

 

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “خرید کاندوم در مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *