مشکلات رایج زناشویی, مقالات زناشویی مشهد, مقاله

باید و نبایدهای رابطه جنسی

باید و نبایدهای رابطه جنسی

باید و نبایدهای رابطه جنسی:

برخی نکات تحت عنوان باید و نباید های رابطه جنسی ممکن است در داشتن رابطه جنسی بهتر و همچنین کاهش خطرات رابطه جنسی به شما کمک کنند. در این مقاله برخی از این نکات را به شما معرفی خواهیم کرد.

رضایت :

اگر شما یا شریک زندگیتان در طول رابطه جنسی تصمیم بگیرید که دیگر نمی خواهید رابطه جنسی را ادامه بدهید، باید فوراً آن را متوقف کنید.

صادق باشید:

صداقت در هر رابطه ای بسیار مهم است، به ویژه در رابطه جنسی. اگر چیزی را دوست دارید یا می خواهید، در مورد آن صادق باشید! اگر چیزی را نمی‌خواهید نیز همین‌طور است. راجب این موضوع بدون ترس یا خجالت گفتگو کنید.

برای جلوگیری از بیماری های مقاربتی آزمایش دهید:

اگر قصد دارید برای اولین بار رابطه جنسی دهانی، واژینال یا مقعدی داشته باشید، انجام آزمایش بعد از آن می تواند به جلوگیری از گسترش عفونت های مقاربتی کمک کند.

اگر از نظر جنسی فعال هستید، به خصوص اگر با یک شریک جدید بوده اید، ایده خوبی است که آزمایش بیماری های مقاربتی بدهید. در بیشتر مواقع، این عفونت ها هیچ علامتی ندارند، بنابراین آزمایش تنها راه برای اطمینان از وجود آن است. همچنین می توانید مراقب علائمی مانند ترشح، درد، تاول، زخم، لکه یا توده در اطراف اندام تناسلی خود باشید.

از محصولات محافظتی استفاده کنید:

اگر رابطه جنسی دهانی، واژینال یا مقعدی دارید، استفاده از کاندوم برای محافظت در برابر بارداری و بیماری های مقاربتی مهم است.

بهداشت دهان:

برخی از این جزئیات ممکن است واضح به نظر برسند، مانند بهداشت دهان. البته بوی بد دهان می تواند یک لحظه صمیمی را از بین ببرد، اما باید بدانید که مسواک زدن بلافاصله قبل از فعالیت جنسی توصیه نمی شود. این به این دلیل است که اصطکاک می تواند به لثه ها آسیب برساند و باعث خونریزی آنها شود یا حتی ساییدگی های کمی در آنها ایجاد شود که در دید ساده قابل تشخیص نباشد.

می دانیم که عفونت های مقاربتی مانند HIV از طریق خون منتقل می شوند و ممکن است از طریق زخم های باز وارد بدن شوند. به همین دلیل است که نباید خود را در معرض خطر قرار دهید. کافی است یک یا دو ساعت قبل از شروع رابطه جنسی دندان های خود را مسواک بزنید.

دست هایتان را بشویید:

شاید دستان شما آلوده باشد، به همین دلیل مهم است که قبل از دست زدن به اندام تناسلی همسرتان، دست های خود را با آب و صابون بشویید. این یک نکته ساده و اساسی است، اما ممکن است گاهی فراموش کنید. از این نظر، واژن می‌تواند مستعد ابتلا به عفونت‌ها باشد، زیرا برخلاف آلت تناسلی، سطح بزرگ‌تری از بافت مخاطی دارد که در آن باکتری‌های خارجی ممکن است تکثیر شوند.

تمیز کردن اندام تناسلی:

اندام تناسلی خود را با کمی آب تمیز کنید. استفاده از صابون توصیه نمی شود، زیرا ممکن است پوست لطیف تناسلی مرد و زن را تحریک کند.

دوش واژینال:

یکی دیگر از باید و نباید های رابطه جنسی در مورد دوش واژینال است. برخی از خانم ها فکر می کنند بعد از رابطه جنسی باید آب یا مایعات شستشو دهنده، باید داخل واژن خود را تمیز کنند. اما دوش واژینال می تواند منجر به عفونت های بیشتر شود. این موضوع به این دلیل است که دوش واژینال تعادل طبیعی باکتری هایی که از واژن شما محافظت می کنند را برهم می زند. بهترین راه برای مراقبت از واژن بعد از رابطه جنسی، رها کردن آن است. واژن خود را به طور طبیعی پاک می کند. همچنین به خاطر داشته باشید که بوی خفیف طبیعی است و ممکن است نشانه مشکل نباشد.

از مواد ساده برای شست و شو استفاده کنید:

همراه با دوش واژینال، فروشگاه های مواد آرایشی بهداشتی، دستمال مرطوب، کرم و اسپری های معطر زیادی را ارائه می دهند که ادعا می کنند به شما در حفظ طروات و شادابی ناحیه تناسلی تان کمک می کند. برخی از این مواد با صابون، مواد شوینده، شامپو، عطر یا لوسیون ساخته می شوند که می توانند باعث ایجاد مشکل در پوست شما شوند. پس از رابطه جنسی فقط به آبکشی ملایم احتیاج دارید. و باید از تامپون های معطر، پدها ، پودرها و اسپری ها پرهیز کنید ، به خصوص اگر مستعد عفونت هستید.

مثانه خود را خالی کنید:

در طول رابطه جنسی، باکتری ها می توانند وارد مجرای ادرار شما شوند، لوله ای که ادرار را از بدن شما خارج می کند. این می تواند شانس شما را برای عفونت افزایش دهد. وقتی ادرار می کنید، آن میکروب ها را از بین می برید. بنابراین از زمان در آغوش گرفتن با همسرتان لذت ببرید، سپس به حمام بروید. اگر شما یک زن هستید، هنگام تمیز کردن خود، این کار را از جلو به عقب انجام دهید تا از گسترش باکتری جلوگیری کنید.

آب بنوشید:

یکی دیگر از باید و نباید های رابطه جنسی نوشیدن آب است. نشویدن آب همواره مفید است. اگر هیدراته بمانید باکتری های مضر راحتتر از بدن شما خارج می شوند و همچنین انرژی بیشتری برای رابطه جنسی خواهید داشت.

لباس های گشاد و راحت بپوشید:

مکانهای گرم و عرق کرده نقاط خوبی برای رشد و تکثیر باکتری ها و مخمرها هستند. بنابراین باید لباس زیر و لباس هایی بپوشید که هوا را در آن جریان پیدا کند. لباس زیر پنبه ای برای زنان و مردان مناسب است زیرا هوا در آن ها جریان دارد و رطوبت را جذب می کنند.

خانم ها باید از جوراب شلواری، کمربند و شورت خیلی تنگ خودداری کنند. وقتی به رختخواب می روید لباس زیر را به طور کلی در بیاورید.

اسباب بازی های جنسی خود را تمیز کنید:

پس از اتمام کار با آنها، باکتری ها، ویروس ها و قارچ ها می توانند در اطراف آنها مشاهد شوند. این بدان معناست که اسباب بازی های شما می توانند بیماری های مقاربتی و سایر عفونت ها را گسترش دهند. هر اسباب بازی را بعد از هر بار استفاده تمیز.

اگرحامله هستید بیشتر مراقب باشید:

رابطه جنسی معمولا در دوران بارداری بی خطر است، اما احتمال ابتلا به عفونت هایی مانند UTI (عفونت ادراری)در این دوران بیشتر است. بنابراین مراقبت از اصول اولیه بعد از رابطه جنسی مهمتر است . بعد از ادرار کردن، دور واژن خود را بشویید و آب بنوشید. شریک زندگی خود را به انجام همین کار تشویق کنید.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “باید و نبایدهای رابطه جنسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *