مشکلات رایج زناشویی, مقاله

همه چیز در مورد رابطه جنسی

همه چیز در مورد رابطه جنسی

همه چیز در مورد رابطه جنسی ، انواع مختلفی از رابطه جنسی وجود دارد . بدون توجه به نوع رابطه جنسی، شما نیاز به ارتباط و رضایت خوب دارید. رابطه جنسی می تواند منجر به بارداری و یا بیماری های مقاربتی شود، اما روش هایی برای محافظت از خود و شریک زندگیتان وجود دارد.

رابطه جنسی چیست؟

مردم “رابطه جنس” را به روش های مختلف تعریف می کنند. برخی از افراد بر این باورند كه فقط در صورت ورود آلت تناسلی مرد به واژن، رابطه جنسی محسوب می شود، اما این برای همه صادق نیست.

انواع مختلف رابطه جنس عبارتند از:

  • رابطه جنسی واژن
  • رابطه جنسی دهانی
  • رابطه جنسی مقعدی
  • رابطه ای که از انگشت یا دست استفاده میشود (تماس دستی با دستگاه تناسلی)
  • استمنا (خود ارضایی)

رابطه جنسی با شخص دیگری مسئولیت زیادی دارد. قبل از برقراری رابطه جنسی، به این فکر کنید که با انجام چه کارهایی احساس خوبی با شریک زندگی خود می کنید، از او بپرسید چه پوزیشنی را بیشتر دوست دارد.  و در مورد هر گونه خطری مانند STD (بیماری های مقاربتی) یا بارداری فکر کنید و اینکه چگونه می توانید از آنها جلوگیری کنید.

اگر قصد دارید از طریق واژینال، دهان یا مقعد رابطه جنسی انجام دهید، با همسرتان در مورد اینکه چگونه در برابر بیمار های مقاربتی جلوگیری کنید گفتگو کنید (شرط اول رابطه جنسی سلامت بهداشتی و روانی است ). اگر رابطه جنسی واژینال دارید، اگر نمی خواهید باردار شوید استفاده از کنترل بارداری نیز ضروری (کاندوم) است.

رابطه جنسی دهانی چیست(oral sex)؟

رابطه جنسی دهانی، به معنای رابطه جنسی در دهان است، استفاده از دهان برای تحریک دستگاه تناسلی شخص دیگر.

برخی از افراد رابطه دهانی را دوست دارند و برعکس افرادی هستند که این نوع رابطه جنسی را نمی پسندند .

همه اینها کاملاً  طبیعی است این شما هستید که تصمیم می گیرید که چه چیزی به شما احساس خوبی میدهد و در مورد این مسئله به شریک زندگی خود اطلاع دهید.

شما نمی توانید از طریق رابطه جنسی دهانی باردار شوید، اما اگر این نوع رابطه محافظت شده نباشد ممکن است دچار بیماری مقاربتی شوید.

اگرچه احتمال ابتلای شما به بیماری مقاربتی در رابطه جنسی دهانی کمتر از رابطه جنسی واژن یا مقعد است، اما ایمن بودن همیشه بهتر است. برای جلوگیری بهتر است از کاندوم استفاده کنید .

رابطه جنسی مقعدی چیست (anal sex)؟

رابطه جنسی مقعدی، به معنای رابطه جنسی در مقعد است. برخی از افراد از رابطه جنسی مقعدی لذت می برند و برخی دیگر اصلاً آن را دوست ندارند.

در هر صورت این مشکل طبیعی است. اگر این رابطه را دوست ندارید یا نمی خواهید آن را امتحان کنید، مشکلی نیست. شما و شریک زندگیتان باید در رابطه جنسی احساس خوبی داشته باشید.

اگر آرامش خود را حفظ نکنید و از ژل روان کننده استفاده نکنید، رابطه جنسی مقعدی می تواند صدمه زیادی به شما بزند. بنابراین استفاده از روغن یا ژل به آلت تناسلی مرد کمک می کند تا آلت تناسلی راحت تر به داخل مقعد برود .

توجه داشته باشید در این گونه رابطه جنسی حتما از کاندوم استفاده کنید .

از هر چیزی که در آن روغن وجود دارد مانند وازلین، لوسیون یا روغن کودک استفاده نکنید.

کرم های بر پایه روغن می توانند کاندوم را ضعیف کرده و احتمال پارگی آن را افزایش دهند. می توانید از ژل های روان کننده (که بر پایه آب یا سیلیکون) هستند استفاده نمایید.

اگر  در هنگام رابطه جنسی مقعدی (یا هر رابطه جنسی) احساس درد و ناراحتی میکنید، انجام آن را متوقف کنید. رابطه جنسی دردناک یا ناراحت کننده نباید ادامه یابد و شریک زندگی شما باید به آن احترام بگذارد.

شما نمی توانید از رابطه مقعدی باردار شوید. اما احتمال ابتلا به بیماری های مقاربتی از جمله اچ آی وی از رابطه جنسی مقعدی محافظت نشده (بدون کاندوم) بیشتر است.

بنابراین مهم است که همیشه از کاندوم و ژل استفاده کنید تا احتمال ابتلا به بیماری مقاربتی را کاهش دهید.

رابطه جنسی واژن چیست (vaginal sex)؟

رابطه جنسی واژن زمانی است که آلت تناسلی مرد به داخل واژن می رود. برخی از افراد واقعاً از رابطه جنسی واژینال لذت می برند و برخی دیگر از آن لذت نمی برند.

درست مثل انواع رابطه جنسی، هر کس رابطه جنسی مختلفی را دوست دارد. و این اشکالی ندارد.

شما از طریق این نوع رابطه، باردار می شوید و از طریق رابطه جنسی محافظت نشده واژن، ممکن است بیماری های مقاربتی را منتقل کنید.

اما روشهای مختلفی برای جلوگیری وجود دارد. درست مانند رابطه جنسی دهانی و مقعدی، کاندوم نیز می تواند به جلوگیری از بیماریهای مقاربتی و جلوگیری از بارداری کمک کند.

ارگاسم چیست (orgasm)؟

ارگاسم یا ارضا شدن در اصطلاح عامیانه، اوج هیجان جنسی است. این یک احساس قدرتمند از لذت جسمی و روانی است که شامل تخلیه تنش شهوانی می‌باشد.

این اتفاق اغلب شدید است و احساس بسیار خوبی به شما و شریک زندگیتان میدهد. داشتن اوج لذت جنسی را گاهی اوقات آمدن کامینگ یا اوج گرفتن می نامند.

قبل و در طی ارگاسم، ممکن است تغییراتی در بدن خود مشاهده کنید مانند:

  • صورت و سینه شما گرم و قرمز می شود
  • قلب شما تندتر می زند
  • اسپاسم عضله در اندام تناسلی شما
  • یک احساس لذت بخش در اندام تناسلی یا حتی در کل بدن شما

در طی ارگاسم، آلت تناسلی مقدار کمی (1-2 قاشق غذاخوری) منی، مایعی سفید که حاوی اسپرم و مایعات دیگر است، ترشح می کند. به این حالت انزال گفته می شود.

ممکن است بدون انزال ارگاسم کنید یا بدون ارگاسم انزال داشته باشید، اما این دو معمولاً با هم اتفاق می افتند.

همچنین ممکن است مایعات قبل از ارگاسم یا در طی ارگاسم از مجرا خارج شود. انزال زن کمتر از انزال خارج شده از آلت تناسلی مرد است.

هر فردی از راه های متفاوت به ارگاسم میرسید . شاید بتوانید به سرعت و به راحتی به ارگاسم برسید. یا ممکن است به زمان بیشتر یا نوع خاصی از تحریک نیاز داشته باشید.

هنگام خودارضایی ممکن است بتوانید ارگاسم کنید اما در هنگام رابطه جنسی با یک شریک زندگی نه. همه این اختلافات طبیعی است.

اگرچه مردم فکر می کنند داشتن ارگاسم هدف رابطه جنسی است، شما می توانید از انجام کارهای جنسی لذت زیادی ببرید حتی اگر ارگاسم نشوید.

در واقع، ایجاد فشار زیاد بر روی ارگاسم می تواند شما یا همسرتان را مضطرب کند، که این موجب میشود رابطه جنسی استرس زایی داشته باشید.

آرام باشید و به یاد داشته باشید که هدف لذت از رابطه جنسی است، نه به ارگاسم رسیدن .

برای خرید و مشاهده محصولات ” پک سه عددی زوجین ” برروی همین لینک کلیک کنید .

برای خرید و مشاهده محصولات فروشگاه رویای شب بر روی تصویر زیر کلیک کنید 👇👇

همه چیز در مورد رابطه جنسی

 

 

 

نوشته های مشابه

6 دیدگاه در “همه چیز در مورد رابطه جنسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *