مقاله, مشکلات رایج زناشویی

چگونه در مورد رابطه جنسی با شریک زندگی خود صحبت کنیم

چگونه در مورد رابطه جنسی با شریک زندگی خود صحبت کنیم، وقتی در مورد نیازهای جنسی خود با شریک زندگیتان صحبت می کنید، ممکن است این کار برای شما دشوار به نظر برسد، به خصوص اگر احساس کنید که نیازهای جنسی شما برآورده نمی شوند.

با این حال، راحت صحبت کردن در مورد نیازهای جنسی خود با شریک زندگیتان نشانه یک رابطه سالم است و ارتباط بخشی از رابطه جنسی است. همچنین در هر رابطه ای طبیعی است که متوجه شوید نیاز به این گفتگو دارید.

در این مقاله مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید تا هم شما و هم شریکتان راحت در مورد این موضوع صحبت کنید.

انتخاب زمان مناسب:

اگرچه ممکن است وسوسه بشوید که این مکالمه را در اسرع وقت انجام دهید، اما بهتر است به این فکر کنید که زمان مناسب چه زمانی است و مکان مناسب برای صحبت در این مورد کجاست.

سعی کنید در یک زمان مناسب راجب این موضوع بحث کنید،و از صحبت کردن در مورد آن درست قبل از خواب اجتناب کنید. این ایده خوبی نیست که در مورد این مشکلات قبل از شروع رابطه جنسی یا بعد از رابطه جنسی صحبت کنید.

محل گفتگو:

بهتر است مکالمات مربوط به رابطه جنسی را خارج از اتاق خواب یا هر مکان دیگری که معمولاً با شریک زندگی خود صمیمی هستید، نگه دارید.

در نظر بگیرید که برای پیاده روی به جایی آرام بروید که بتوانید خصوصی صحبت کنید یا در اتاقی غیر از اتاق خواب بنشینید. سعی کنید مطمئن شوید که افراد دیگری در اطراف شما نیستند، زیرا اگر شخص دیگری برای شنیدن صحبت های شما حضور داشته باشد، می تواند گفتگو را متوقف کند.

نحوه شروع گفتگو:

هنگامی که تصمیم گرفتید در مورد این موضوع با شریک زندگی خود صحبت کنید، ایده خوبی است که در مورد نحوه برخورد با آن فکر کنید.

ایجاد یک طرح:

می‌توانید به شریک زندگیتان بگویید که دوست دارید در مورد صمیمیت جنسی و راه‌هایی برای بهتر کردن این موضوع  زمانی مانند «فردا بعد از کار» را پیشنهاد کنید. به این ترتیب آن‌ها می‌دانند که باید انتظار چه چیزی را داشته باشند، و آماده صحبت در مورد آن خواهند بود.

با نکات مثبت شروع کنید:

به جای اینکه مستقیماً به چیزی که احساس می کنید اشتباه است بپردازید، سعی کنید به آنها بگویید که در مورد رابطه جنسی خود چه چیزی را دوست دارید و از شریکتان بپرسید که در مورد آن چه فکری میکنند.

از سرزنش کردن بپرهیزید:

اگر بخواهید طرف مقابل را به خاطر این مشکلات سرزنش کنید، احتمالاً گفتگو به جایی نمی رسد.این اطمینان را به او بدهید که او را همه جور تحسین میکنید و می توانید با هم راه حلی بیابید.

در هر مکالمه دشواری، استفاده از جملات “من” به جای جملات “تو” می تواند مفید باشد تا از ایجاد احساس سرزنش در طرف مقابل جلوگیری شود. به عنوان مثال، به جای گفتن «به نظر می‌رسد هیچ‌وقت به کاری که من می‌خواهم انجام دهم اهمیت نمی‌دهی»، می‌توانید به جای آن بگویید «دوست دارم بتوانیم برخی از کارهایی را که دوست دارم در هنگام رابطه جنسی انجام دهیم».

شنونده خوبی باش:

سعی کنید وقتی همسرتان به حرف های شما پاسخ می دهد، واقعاً به حرف هایش گوش دهید.  این یک خیابان دو طرفه است، و ممکن است شریکتان مسائلی داشته باشند که بخواهند با شما در میان بگذارند، بنابراین مهم است که شنونده خوبی باشید

چگونه در مورد رابطه جنسی با شریک زندگی خود صحبت کنیم

در مورد چه چیزی با شریک زندگی خود صحبت کنید:

شما ممکن است از قبل ایده ای در مورد آنچه که می خواهید با شریک زندگی خود صحبت کنید، داشته باشید. از طرف دیگر، ممکن است مطمئن نباشید که مشکل چیست، اما فقط می دانید که یک مکالمه لازم است. در اینجا چند موضوع وجود دارد که ممکن است بخواهید با شریک زندگی خود در مورد آنها صحبت کنید.

فرکانس:

هر شخصی یک خصوصیت اخلاقی دارد، و بسیاری از شرکا ممکن است در مورد اینکه چقدر دوست دارند رابطه جنسی داشته باشند، احساس متفاوتی نیز دارند. اگر با یکدیگر صحبت کنید، می توانید راه حلی پیدا کنید.

اگر دوست دارید بیشتر اوقات رابطه جنسی داشته باشید، از شریک زندگی خود بپرسید که در این مورد چه احساسی دارد و چه کاری می توانید انجام دهید تا به او کمک کنید احساس راحتی بیشتری داشته باشد. ببینید آیا می توانید به مصالحه برسید .

فعال بودن از نظر جنسی به این معنی نیست که همیشه رابطه جنسی داشته باشید، فعال بودن به این معناست که رابطه جنسی می تواند برای هر فرد یا زوج معنای متفاوتی داشته باشد.

اگر دوست دارید کمتر رابطه جنسی داشته باشید، سعی کنید گفتگو را به شکلی مثبت تنظیم کنید. می توانید پیشنهاد دهید که چند بار ترجیح می دهید رابطه جنسی در طول هفته داشته باشید و ببینید آیا می توانید به مصالحه برسید.

صحبت کردن در مورد آنچه دوست دارید و دوست ندارید:

آیا کاری وجود دارد که شریک زندگی شما در گذشته انجام داده است که شما واقعاً از آن لذت برده اید، اما او از آن زمان انجام نداده است؟ آیا کاری وجود دارد که همسرتان همیشه در رختخواب انجام می دهد که شما واقعاً آن را دوست ندارید، اما به او نگفته اید؟

صحبت در مورد علایق و ناخوشایندهایتان در رابطه با رابطه جنسی در ابتدا ممکن است احساس ناخوشایندی داشته باشد، اما اگر در مورد آنچه در رختخواب می‌خواهید شفاف باشید، هر دو از رابطه جنسی لذت بیشتری خواهید برد. راه دیگری برای نزدیک شدن به شریکتان این است که بنشینید و بگویید چه چیزی دوست دارید، و بپرسید که آیا دفعه بعد می توانید آن را امتحان کنید. هرچه بیشتر با هم ارتباط برقرار کنید، بحث در مورد این موارد آسان تر خواهد بود.

مقابله با تفاوت ها در آنچه دوست دارید:

ممکن است متوجه شوید که شما و شریک زندگیتان در مورد آنچه که دوست دارید، با هم اختلاف نظر دارید. این طبیعی است، زیرا همه یکسان نیستند. می توانید سعی کنید از یک استعاره استفاده کنید تا بفهمید که همه، چیزهای یکسانی را دوست ندارند، به عنوان مثال: “سکس مانند غذا است – من غذاهای شیرین دوست دارم اما شریکم برعکس من است. اشکالی ندارد که چیزهای مختلف را دوست داشته باشیم.»

سعی کنید در مورد چیزهایی که شریک زندگی تان دوست دارد صحبت کنید و در مورد آن کنجکاو باشید. از شریکی زندگیتان بپرسید که چرا همچنین چیزی را دوست دارد و چه احساسی دارد. این می تواند به شما در یافتن یک سازش کمک کند. همیشه مطمئن شوید که شریک زندگی شما با هر تصمیمی که می گیرید کاملا راحت است.

تعیین مرزها:

اگر تصور بسیار واضحی از آنچه شما را ناراحت می کند دارید، آن را با شریک زندگی خود در میان بگذارید. شریکتان ممکن است کاری را انجام دهد که متوجه نباشد از مرزش عبور کرده است.

هیچ کس نباید به خاطر عدم تمایل به داشتن رابطه جنسی با شریک زندگی خود احساس گناه کند یا احساس کند که باید کاری را انجام دهد که واقعاً نمی‌خواهد.

درباره تعیین مرزهای جنسی بیشتر بدانید.
سلامت و محافظت جنسی:

گفتگو در مورد سلامت جنسی با شریک زندگی خود بسیار مهم است. سلامت جنسی یعنی داشتن نگرش مثبت و محترمانه نسبت به رابطه جنسی و احساس اینکه می توانید تجربه ای لذت بخش و ایمن با شریک زندگی خود داشته باشید. همچنین در مورد رضایت کامل هر دو طرف برای هرگونه فعالیت جنسی است.

واقعاً مهم است که هر دو طرف در هر کاری که انجام می دهند احساس راحتی کنند. این موضوع شامل محافظتی است که شخص می خواهد هنگام رابطه جنسی استفاده کند. کاندوم می تواند به جلوگیری از گسترش بیماری های مقاربتی در حین رابطه جنسی واژینال، مقعدی یا دهانی کمک کند.

اگر خطر بارداری وجود دارد اما نمی‌خواهید از کاندوم استفاده کنید، سایر روشهای پیشگیری از بارداری را با شریک زندگی خود در میان بگذارید و مطمئن شوید که هر دوی شما همسو هستید.

نه گفتن به رابطه جنسی با همسرتان:

به یاد داشته باشید که اگر تمایلی به رابطه جنسی ندارید، گفتن نه اشکالی ندارد و شریک زندگی شما باید همیشه به آن احترام بگذارد. اگر نه می گویید، چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید تا به همسرتان کمک کنید تا بفهمد که شما عموماً می خواهید و دوست دارید با او رابطه جنسی داشته باشید، اما نه اکنون. توضیح دهید که چرا در آن لحظه تمایلی به رابطه جنسی ندارید. به عنوان مثال، “من خیلی خسته هستم و فقط می خواهم بخوابم” یا “در مورد اتفاقی که امروز رخ داده واقعاً استرس دارم و در حال حاضر نمی خواهم”.

زمان دیگری را پیشنهاد دهید:

اگر نمی خواهید در آن لحظه رابطه جنسی داشته باشید، زمان دیگری را که ممکن است دوست دارید پیشنهاد دهید. برای مثال، می‌توانید بگویید: «الان دلم نمی‌خواهد چون خیلی خسته هستم، اما فردا عصر/آخر هفته چطور».

راه دیگری برای صمیمیت باهم پیشنهاد دهید:

عدم تمایل به داشتن رابطه جنسی به این معنی نیست که هنوز نمی توانید با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید. می توانید به او پیشنهاد دهید که همدیگر را در آغوش بگیرید، او را ماساژ دهید یا حتی فقط با یکدیگر بنشینید و گپ بزنید. به شریکتان بفهمانید که از گذراندن وقت با او لذت می برید.

راحت بودن و برقراری ارتباط با شریک زندگی شما منجر به زندگی جنسی شادتر و لذت بخش تر برای هر دوی شما می شود. صحبت کردن در مورد رابطه جنسی نه تنها مفید است، بلکه بسیار سرگرم کننده است و به شما این امکان را می دهد صمیمیت خوبی بینتان ایجاد شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *