مقاله

فیلم مخصوص روز ولنتاین

فیلم مخصوص روز ولنتاین

فیلم مخصوص روز ولنتاین ، ولنتاین از محبوب‌ترین جشن‌ها برای تقدیر از عشق و محبت در سرتاسر جهان است. در این مقاله مجموعه‌ای از بهترین فیلم های ولنتاین را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم.

این روزها در همه جا حال و هوای عشق را حس می‌کنید. یکی از راه‌های لذت بردن از این ایام، این است که روی کاناپه خانه‌تان جا خوش کنید و فیلمی رمانتیک و عاشقانه را تماشا کنید. از فیلم The Notebook تا رومئو و ژولیت و لا لا لند، فیلم‌های زیادی در ژانر عاشقانه ساخته شده‌اند. به همین منظور و به مناسبت روز ولنتاین، ما در اینجا برخی از بهترین فیلم های ولنتاین را به شما معرفی خواهیم کرد. پس برای خندیدن و گریستن آماده باشید. امید است که از تماشای این فیلم‌ها نهایت لذت را ببرید و اوقات خوشی داشته باشید.

1. فیلم Casablanca – کازابلانکا:

فیلم مخصوص روز ولنتاین

کازابلانکا قطعا در فهرست فیلم های مناسب ولنتاین قرار می‌گیرد. داستان فیلم در طول جنگ جهانی دوم می‌گذرد و روی مهاجری تمرکز دارد که باید میان عشقش به یک زن یا کمک به همسر این زن یکی را انتخاب کند. این فیلم برای ولنتاین بر اساس نمایشنامه‌ای به نام Everybody Comes to Rick’s ساخته شده است. فیلم کازابلانکا جایزه اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را دریافت کرد.

2. فیلم The Graduate – فارغ التحصیل:

فیلم مخصوص روز ولنتاین

یکی از عناوین برتر در این فهرست از فیلم برای ولنتاین، فیلم The Graduate محسوب می‌شود که بر اساس رمانی به همین نام نوشته چارلز وب (Charles Webb) ساخته شده است. داستان درباره پسری است که به تازگی از کالج فارغ‌التحصیل شده و جذب زنی مسن‌تر از خودش می‌شود. این عنوان نیز موفق بود و تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم سال 1967 شد و جایزه اسکار بهترین کارگردانی را گرفت.

3.فیلم Legally Blonde-قانونا بلوند:

فیلم مخصوص روز ولنتاین

 

قانونا بلوند یکی از به یاد ماندنی ترین نقش های ریس ویترسپون در تمام دوران است. در این فیلم، او نقش ال وودز، زنی خوشبین را بازی می‌کند که وقتی دوست پسرش که مدت طولانی با او در رابطه بوده، به جای خواستگاری با او بهم می‌زند و جهانش زیر و رو می‌شود.

4. فیلم Ghost – روح:

فیلم مخصوص روز ولنتاین

فیلم روح نیز در میان آثار ولنتاینی جای می‌گیرد. داستان این فیلم درباره مردی است که به قتل رسیده و روحش سعی دارد تا دوست دخترش را از خطری که تهدیدش می‌کند نجات دهد. فیلم گوست با فروش بیشتر از 500 میلیون دلار تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم سال 1990 شد. همچنین در اسکار در پنج رشته نامزد شده بود و در نهایت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای ووپی گلدبرگ (Whoopi Goldberg) به ارمغان آورد.

5.He’s Just Not That Into You -با تو حال نمی کند:

فیلم مخصوص روز ولنتاین

«با تو حال نمی کند» بر اساس کتابی به همین نام در سال 2004 ساخته شده است و یکی از بهترین درام‌های آنتولوژی تمام دوران است. در این فیلم بازیگرانی چون جنیفر آنیستون، درو بریمور، اسکارلت جوهانسون،جاستین لانگ، جینفر گودوین و بن افلک به ایفای نقش پرداخته اند.

6. فیلم The Bodyguard – بادیگارد:

فیلم مخصوص روز ولنتاین

فیلم بادیگارد نیز می‌تواند در فهرست برترین فیلم در مورد ولنتاین و مناسب ولنتاین قرار بگیرد. داستان آن درباره بادیگاردی است که برای محافظت از بازیگر و خواننده‌ای معروف استخدام می‌شود. این فیلم دومین فیلم پرفروش سال 1992 بود و در میان پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما در تمام دوران، رتبه دهم را دارد.

7. فیلم True Romance – داستان عاشقانه واقعی:

فیلم مخصوص روز ولنتاین

یکی دیگر از بهترین فیلم های ولنتاین می‌تواند فیلم True Romance یا «داستان عاشقانه واقعی» باشد. فیلمنامه این فیلم که علاوه بر ژانر عاشقانه، ژانر جنایی را هم پوشش می‌دهد، توسط کوئنتین تارانتینو (Quentin Tarantino) نوشته شده و تونی اسکات آن را کارگردانی کرده است. داستان درباره زن و مردی‌ست که سعی دارند از یک گروه مافیای مواد مخدر فرار کنند.

8.Marriage story-داستان ازدواج:

فیلم مخصوص روز ولنتاین

«داستان ازدواج». این فیلم برای افرادی که از کسی جدا شده اند، درحالی که امیدوار بودند با آن شخص ازدواج کنند مهم جلوه پیدا می‌کند؛ یک یادآوری خاص خواهد بود که شاید این جدایی به صلاح هرکسی می‌تواند باشد.

هیچ رابطه ای با سازش رشد نمی‌کند و اگر اختلافاتی وجود داشته باشد که بتواند منجر به جدایی شود، ازدواج ممکن است آن را سخت کند. یکی از فیلم های مناسب ولنتاین است و بازیگرانی نظیر اسکارلت جوهانسون، آدام درایور و لورا درن را به پرده نقره ای می آورد.

9. فیلم Before Sunrise – پیش از طلوع:

فیلم مخصوص روز ولنتاین

نمی‌شود فهرستی از بهترین فیلم های ولنتاین نوشت و اسمی از سه‌گانه عاشقانه ریچارد لینکلیتر نبرد. فیلم Before Sunrise یا «پیش از طلوع» اولین قسمت از این سه‌گانه است که در سال 1995 ساخته شده است. دو قسمت بعدی این مجموعه به نام‌های Before Sunset (پیش از غروب) و Before Midnight (پیش از نیمه‌شب) به ترتیب در سال‌های 2004 و 2013 اکران شدند. اما همچنان از نظر اکثر افراد و منتقدان، قسمت اول این سه‌گانه، یعنی همین پیش از طلوع، بهتر از دو قسمت بعدی آن است.

داستان این فیلم درباره ولنتاین، درباره یک مرد جوان آمریکایی به نام جسی و یک زن جوان فرانسوی به نام سلین است که در قطار با هم آشنا می‌شوند. آن‌ها بعد از اینکه در شهر وین از قطار پیاده می‌شوند تا طلوع خورشید در شهر با هم قدم می‌زنند و صحبت می‌کنند تا اینکه کم‌کم عاشق یکدیگر می‌شوند. درواقع می‌توان گفت که فیلمنامه این عنوان داستانی مینیمال دارد و چیز زیادی به جز راه رفتن و حرف زدن اتفاق نمی‌افتد. با این حال تماشای آن می‌تواند یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌ها در فضایی عاشقانه باشد.

10.How To Be Single-چگونه مجرد باشیم:

فیلم مخصوص روز ولنتاین

«چگونه مجرد باشیم». لیز توچیلو بعد از شهرت در فیلم «سکس و شهر» رمان لذت‌بخش «چگونه مجرد باشیم» را نوشت و کریستین دریتر نیز با اقتباس از همین رمان، فیلمی لذت‌بخش را به تصویر کشید.

فیلمی که زندگی بزرگسالان جوان در اوایل دهه بیست را به نمایش گذاشته است و پیچیدگی‌های زندگی مجردی را در  نیویورک نشان می‌دهد.

چگونه مجرد باشیم با بازی مارک سیلورستاین، دایانا فاکس، ابی کوهن و داکوتا جانسون طراوت‌بخش، جذاب و به‌طور شگفت‌انگیزی واقعی است. این فیلم نشان می دهد که در پایان روز، تنها کسی که واقعاً به آن نیاز دارید، خودتان هستید.

11. فیلم Romeo + Juliet – رومئو + ژولیت ؛ از برترین فیلم های ولنتاینی:

فیلم مخصوص روز ولنتاین

یکی از معروف‌ترین داستان‌های عاشقانه، قطعا رومئو و ژولیت به قلم نمایش‌نامه نویس بزرگ انگلیسی، ویلیام شکسپیر (William Shakespeare) است. فیلم رومئو + ژولیت برداشتی مدرنیزه از این داستان است. این اثر هم در گیشه موفق بود و هم نسبتا با نقدهای مثبتی روبه‌رو شد. در جشنواره بین‌المللی فیلم برلین، لئوناردو دی کاپریو برای بازی در نقش رومئو جایزه خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد را گرفت.

12.فیلم Titanic-تایتانیک:

فیلم مخصوص روز ولنتاین

داستان فیلم درباره‌ی ماجرای غرق شدن کشتی تایتانیک است. در جریان فیلم، این ماجرا از زبان یکی از بازماندگان کشتی به نام رز دوویت بوکیتر نقل می‌شود. رز (با بازی کیت وینسلت) در ماجرای غرق شدن کشتی تایتانیک، دختری 17 ساله و جوان از خانواده‌ای سابقا ثروتمند است. اما به دلیل مشکلات مالی مادرش، روت دوویت بوکیتر (با بازی فرانسیس فیشر)، مجبور است به آمریکا رفته و با فردی ثروتمند به نام کال هاکلی (با بازی بیلی زین) ازدواج کند.

اما خط داستانی فیلم از زمانی شکل می‌گیرد که جوانی فقیر با نام جک داوسون (با بازی لئوناردو دی کاپریو) بلیط درجه‌ی ۳ کشتی تایتانیک را در یک قمار برنده می‌شود. جک در ابتدای سفر رز را از فاصله‌ای دور دیده و از همان ابتدا به او دل می‌بندد. اما رز که از وضعیت زندگی خود و ازدواج اجباری با مردی که هیچ علاقه‌ای به او ندارد بسیار ناراحت است، تصمیم می‌گیرد تا خود را از عرشه‌ی کشتی به آب بیندازید و خودکشی کند. شبی که رز می‌خواهد این هدف را عملی کند، جک او را می‌بیند و با او هم‌صحبت می‌شود و به نوعی او را نجات می‌دهد. دوستی و ارتباط بین رز و جک رفته رفته بیشتر شده و به عشقی عمیق تبدیل می‌شود. همین رابطه‌ی عمیق انگیزه‌ی زندگی را در رز زیاد کرده و او تلاش می‌کند تا به مادر خود بگوید که تمایلی به ازدواج با هاکلی ندارد. هاکلی و روت که از رابطه‌ی بین رز و جک آگاه شده‌اند، تلاش می‌کنند تا جک را به دزدی متهم کرده و او را زندانی کنند. اما در این بین برخورد کشتی با کوه یخ همه چیز را عوض می‌کند …

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “فیلم مخصوص روز ولنتاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *