مقاله

فوق تخصص اورولوژی مشهد

فوق تخصص اورولوژی مشهد

فوق تخصص اورولوژی مشهد:

اگر دچار مشکلات در اندام تناسلی هستید، سابقه ابتلا به بیماری کلیوی دارید یا احساس می‌کنید که پهلو و مثانه شما درد می‌کند، یا اخیرا با تکرر یا بی اختیاری ادرار مواجه شده‌اید، مراجعه به فوق تخصص اورولوژی مشهد می‌تواند به درک علت عوارض پیش آمده و درمان مقطعی یا قطعی کمک کند.

فوق تخصص اورولوژی مشهد

چه افرادی باید به متخصص اورولوژی مراجعه کنند:

بسیاری از محققان معتقدند که مردان بالای 40 سال باید یک متخصص اورولوژی خبره را در نزدیکی محل زندگی خود پیدا کنند و مرتبا با او در ارتباط باشند. این کار علاوه بر اینکه موجب می‌شود مردان در میان‌سالی سلامت پروستات، کلیه و مجاری ادراری و دستگاه جنسی خود را مدام کنترل کنند، سبب می‌شود تا در صورت بروز اختلالاتی مانند تومورهای پروستات، کیست‌های کلیوی یا عفونت‌های ادراری، این مشکلات به موقع تشخیص داده شود و درمان ‌گردد.

فوق تخصص اورولوژی در اولین ملاقات خود با بیمار چه می کند؟

اگر از یک فوق تخصص اورولوژی مشهد وقت گرفته باشید، در جلسه اول معاینه باید شرح حال دقیقی از مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنید یا سابقه بیماری خود ارایه دهید. برخی مردان عمل وازکتومی انجام داده‌اند تا دوباره صاحب فرزند نشوند، برخی به کافئین یا الکل اعتیاد دارند، برخی روابط جنسی پرخطر را پشت سر گذاشته‌اند و برخی با ورود به میان‌سالی شاهد بزرگ‌تر شدن پروستات و کاهش میل جنسی شده‌اند. این‌ها تنها نمونه‌ای از مشکلاتی است که افراد به سبب ابتلا به آن‌ها به اورولوژیست مراجعه می‌کنند. متخصص اورولوژی می‌تواند چندین موضوع کلیدی را که بر سلامت فرد تأثیر می‌گذارد به صورت هم‌زمان شناسایی و درمان کند. هر چقدر مراجعه‌کننده در بیان شرح حال خود به فوق تخصص اورولوژی مشهد اطلاعات دقیق‌تر و کامل‌تری ارائه کند، پزشک درک بهتری از وضعیت بیمار خواهد داشت.
اورولوژیست ممکن است یک معاینه فیزیکی را در دستور کار قرار دهد، به این منظور پزشک یک معاینه عملی از دستگاه تناسلی و یک معاینه دیجیتال رکتوم را برای بررسی پروستات انجام می‌دهد. معمولا افرادی که برای نخستین بار به اورولوژیست مراجعه می‌کنند، از تجهیزات پزشک و نحوه معاینه او هراس دارند. خوب است بدانید که این تست‌ها برای مردان طراحی شده است و معمولا بدون درد انجام می‌شود.

اورولوژیست چگونه بیماری را تشخیص می‌ دهد؟

فوق تخصص اورولوژی مشهد در درجه اول بر اساس شرح حالی که بیمار خودش ارائه می‌دهد، پرونده پزشکی او را تکمیل می‌کند. در مرحله بعد بیمار اگر سابقه مراجعات پزشکی و درمانی داشته است، باید مدارک را به پزشک ارائه دهد و اورولوژیست با توجه به سوابق بیماری، وضعیت فعلی را بررسی کند. در این پرونده‌ها معمولا نوع اعمال جراحی، داروهای مصرف شده، حساسیت‌ها و مواردی از این دست بیان شده است. بسیاری از اورولوژیست‌ها از بیماران در مطب تست فشار ادرار یا آزمایش ادرار می‌گیرند. به همین دلیل هر چقدر پیش از حضور در مطب مایعات مصرف کنید، به نفع خودتان است! گاهی فوق تخصص اورولوژی مشهد بیمار را برای انجام آزمایش خون و ادرار برای تعیین سطح هورمون‌ها یا بررسی دقیق‌تر عفونت‌ها به آزمایشگاه تخصصی ارجاع می‌دهد. بیمار باید طبق دستورات پزشک عمل کند و نتیجه مصرف دارو یا نتیجه آزمایش را به پزشک معالج تحویل دهد. چنانچه به دنبال بهترین فوق تخصص اورولوژی مشهد هستید می‌توانید از طریق رویای شب مشهد لیست بهترین پزشکان اورولوژیست را دریافت کنید.

2 دیدگاه در “فوق تخصص اورولوژی مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *