آنچه باید آقایان بدانند, مشکلات رایج زناشویی, مقاله

آلت تناسلی مرد به طور متوسط چه اندازه ای است؟

آلت تناسلی مرد به طور متوسط چه اندازه ای است؟

آلت تناسلی مرد به طور متوسط چه اندازه ای است؟ بسیاری از محققان علمی سعی کرده اند به این سوال پاسخ دهند.

بسیاری از مردم در مورد اینکه آیا آلت تناسلی مرد به اندازه کافی بزرگ است و آیا باعث رضایت شریک جنسی خود می شود دچار اضطراب می شوند.

این می تواند بر اعتماد به نفس و تصویری که شخص از خود دارد تأثیر بگذارد. با این حال، اغلب این ترس ها بی اساس هستند.

یک مقاله تحقیقاتی در سال 2019 اشاره می کند که اکثر مردان معتقدند که طول متوسط ​​برای آلت تناسلی هنگام نعوظ حدود 15.2 سانتی متر یا 6 اینچ است. اما در واقع، میانگین بسیار کمتر است.

برای کسب اطلاعات در مورد اختلال نعوظ برروی همین لینک کلیک کنید.

در حالی که اندازه ها بسیار متفاوت هستند، طول متوسط ​​احتمالاً 12.9 یا 13.97 سانتی متر (5.1، 5.5 اینچ) است، اکثر مطالعات میانگین این محدوده را تخمین می زنند.

در این مقاله، برخی از حقایق حاصل از مطالعات مختلف علمی را بررسی می کنیم تا پاسخی واقع بینانه برای این سوال ارائه دهیم.

محققان نتیجه گرفتند که متوسط اندازه آلت تناسلی مرد 8.8 سانتی متر (3.5 اینچ) هنگام شل شدن و 12.9 سانتی متر (5.1 اینچ) هنگام شق شدن است.

این مطالعه همچنین نشان داده است که آلت تناسلی مرد ممکن است در هنگام شل شدن طول های مختلف داشته باشد اما در هنگام نعوظ طول های مشابه ای دارند.

آنها همچنین هیچ ارتباطی بین سن و اندازه آلت تناسلی مرد پیدا نکردند.

روش اندازه گیری آلت تناسلی :

معیارهای مختلفی برای اندازه گیری آلت تناسلی وجود دارد؛ یک راه اندازه گیری آلت، کشیدن آلت تناسلی شل تا حداکثر فاصله از بدن و موازی با سطح زمین و اندازه گیری طول آلت از قاعده تا نوک آلت می باشد.

راه دیگر اندازه گیری طول آلت در حالت تحریک شده است. اندازه گیری از نوک تا قاعده آلت زمانی که فرد ایستاده است و آلت موازی با سطح زمین است انجام می شود و این اندازه گیری در قسمت بالایی انجام می شود و نه در زیر آلت که به بیضه ها منتهی می گردد.

میکروپنیس چیست ؟

میکروپنیس به آلت تناسلی کوچک اما دارای ساختار طبیعی می گویند. اندازه آلت در این افراد کمتر از حد متوسط است.

ساختار، عملکرد و شکل ظاهری در افراد داری آلت تناسلی کوچک مانند آلت تناسلی مرد سالم است .

توانایی ادرار و نعوظ این افراد مانند آلت سالم است. افراد میکروپنیس گاهی اوقات با کاهش تعداد اسپرم مواجه می شوند، بنابراین ممکن است باروری کاهش یابد.

تشخیص میکروپنیس علاوه بر سابقه پزشکی شخصی و خانوادگی، معاینه فیزیکی نیز انجام می شود. که شامل اندازه گیری مناسب آلت تناسلی مرد می باشد . برای تشخیص دقیق، پزشک ممکن است آزمایش خون برای بررسی اختلالات هورمونی را تجویز کند .

چه عواملی باعث میکروپنیس یا آلت تناسلی کوچک می شود ؟

قبل از تولد نوازد پسر دستگاه تناسلی در پاسخ به برخی از هورمون ها ، به طور عمده آندروژن تولید می کند. اگر بدن نوزاد به اندازه کافی آندروژن تولید نکند یا بدن به طور طبیعی به تولید آندروژن واکنش نشان ندهد، در نتیجه میکروپنیس ایجاد می شود که به آن میکروفالوس نیز گفته می شود.

اختلالات پزشکی که بر غده هیپوفیز یا هیپوتالاموس تأثیر می گذارد، هر دو نقش اساسی در تولید هورمون دارند.
در حالی که میکروپنیس می تواند به تنهایی ایجاد شود، بدون هیچ بیماری مرتبط با هورمون، می تواند همراه با سایر اختلالات رخ دهد .

هنوز مشخص نیست که چرا بعضی از پسران با اختلال هورمونی متولد می شوند که باعث میکروپنیس می شود.

سابقه خانوادگی میکروپنیس ممکن است خطر را افزایش دهد. در یک مطالعه در سال 2011 ، نشان می دهد که قرار گرفتن جنین در معرض آفت کش ها و سایر مواد شیمیایی ممکن است احتمال ایجاد میکروپنیس را افزایش دهد.

اندازه آلت تناسلی مرد: آیا شریک جنسی به سایز آلت تناسلی مرد اهمیت می دهند؟

برخی از مردان نگران این هستند که آیا اندازه آلت تناسلی آنها مطابق با خواسته های شریک زندگی خود است.

با این حال، برخی از تحقیقات قدیمی نشان می دهد که طول آلت تناسلی مرد برای بسیاری از شرکای زن مهم نیست.

در یک مطالعه، 77٪ از زنان که پرسشنامه را تکمیل کردند، گفتند که طول آلت تناسلی برایشان آنقدرها مهم نیست، در حالی که 21٪ از زنان آن را مهم یا بسیار مهم اعلام کردند.

در یک نظرسنجی دیگر، 45 نفر از 50 زن معتبر در دوره کارشناسی که از نظر جنسی فعال هستند، گفتند که عرض آلت تناسلی مرد برای رضایت جنسی از طول آلت مهمتر است.

پروفسور کوان وایلی متخصص سلامت جنسی در دانشگاه شفیلد می‌گوید: “شاید برای بعضی مردان عجیب باشد اما بیشتر زنان علاقه ای به اندازه آلت مردان ندارند و این موضوع خود را در تحقیقات متعدد نشان داده است.”

به گفته پروفسور وایلی در رابطه جنسی برای زنان، رمانتیک بودن و ملایمت، توجه به خواسته‌ها و نیازها بسیار بیشتر از اندازه آلت تناسلی اهمیت دارد.

برای کسب اطلاعات در مورد تفاوت بین رابطه جنسی با آمیزش جنسی برروی همین لینک کلیک کنید.

تحقیقی که خود پروفسور وایلی انجام داده نشان می دهد که بیش از ۸۵ درصد زنان از اندازه آلت تناسلی شریک جنسی شان رضایت دارند.

اما به مردانی که این موضوع اسباب نگرانی شان است یا به آن اهمیت می دهند چند توصیه ساده می توان کرد:

تراشیدن موهای ناحیه تناسلی کمک می کند اندازه آلت بزرگتر به نظر برسد.
هر مرد از زاویه ای منحصر به فرد یعنی از بالا عضو جنسی خود را می بیند و این باعث می شود که این عضو کوچکتر از اندازه واقعی به نظر بیاید، بخصوص وقتی فرد خود را با دیگران مقایسه کند. نگاه کردن در آینه ارزیابی درست تری به دست می‌دهد.
جلوی چاقی شکمی را بگیرید چون باعث می شود اندازه عضو جنسی کوچک به نظر بیاید.
و سرانجام اینکه شخصیت، رفتار و آگاهی مردان از رابطه جنسی و داشتن یک رابطه عاطفی و محکم با شریک جنسی کلید یک رابطه جنسی مطلوب است، به جای بزرگ کردن عضو جنسی می‌توان به رشد شخصیت و رفتار جنسی توجه نشان داد.

برای کسب اطلاعات در مورد تقویت قوای جسمی در مردان برروی همین لینک کلیک کنید.

تأثیر چاقی و سن :

در سال 2015، محققان در عربستان سعودی یک مطالعه منبع معتبر را منتشر کردند که شامل 778 مرد در سنین 20 تا 82 سال در یک کلینیک اورولوژی بوده است.

این تحقیق نشان می دهد که در صورت مشاهده چربی زیر پوست هنگام شق شدن آلت تناسلی، کوتاهتر به نظر میرسد. کاهش وزن اغلب می تواند این مسئله را برطرف کند.

محققان همچنین تفاوت کوچکی در اندازه آلت تناسلی مردان بین 20 و 70 ساله داشتند، اما این اختلاف کمتر از 1 سانتی متر بوده است.

برای کسب اطلاعات در مورد تاثیر ورزش بر میل جنسی برروی همین لینک کلیک کنید.

در نهایت :

بسیاری از مردان در مورد اندازه آلت تناسلی خود نگران هستند و این می تواند بر اعتماد به نفس و تصویری که از خود دارند تأثیر بگذارد.

تحقیقات نشان می دهد که آلت تناسلی کوچک نسبتاً نادر است. هر کسی در مورد اندازه آلت تناسلی خود نگران است، باید با یک پزشک و یا متخصص بهداشت جنسی صحبت کند، که می تواند به آنها مشاوره دهد.

امیدوارم این مقاله پاسخ سوال شما عزیزان را در مورد “آلت تناسلی مرد به طور متوسط چه اندازه ای است؟ ” داده باشد.

برای خرید و مشاهده محصولات فروشگاه رویای شب بر روی تصویر زیر کلیک کنید 👇👇

آلت تناسلی مرد به طور متوسط چه اندازه ای است؟

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “آلت تناسلی مرد به طور متوسط چه اندازه ای است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *