مقاله, آنچه باید آقایان بدانند, آنچه باید بانوان بدانند

فواید رابطه جنسی به طور منظم

فواید رابطه جنسی به طور منظم

فواید رابطه جنسی به طور منظم:

از فواید رابطه جنسی منظم و سالم، میتوان به کاهش استرس و همچنین کاهش خطر ابتلا به سرطان یا مشکلات قلبی نیز اشاره کرد. بر اساس مطالعات اخیر، رابطه جنسی منظم می تواند باعث افزایش سلامتی شما شود. این به این دلیل است که رابطه جنسی مانند هر فعالیت بدنی دیگری است و فواید آن می تواند در نهایت طول عمر شما را افزایش دهد. در این مقاله مهمترین فواید رابطه جنسی منظم را به شما معرفی می کنیم با ما همراه باشید:

  1. تقویت سیستم ایمنی :

بر اساس تحقیقات منتشر شده، برقراری رابطه جنسی یک تا دو بار در هفته به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک بسزایی می کند. افرادی که یک یا دو بار در هفته رابطه جنسی دارند، نسبت به افرادی که رابطه جنسی ندارند، 30 درصد افزایش IgA (در این تست میزان انواع آنتی بادی‌ها در خون مشخص می شود) داشتند.

و همچنین افرادی که از نظر جنسی فعال هستند نسبت به افرادی که فعالیت جنسی ندارند بیشتر در معرض عوامل عفونی قرار دارند. خوشبختانه سیستم ایمنی با تولید بیشتر IgA به این عوامل عفونی پاسخ می دهد که می تواند به محافظت در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا کمک کند.

  1. فواید قلبی عروقی:

فعالیت های بدنی که ضربان قلب شما را بالا میبرد برای سلامتی مفید است و در حالت ایده آل باید سه تا پنج بار در هفته ورزش کنید تا قلب سالم تری داشته باشید. خوشبختانه رابطه جنسی شامل این مورد میشود. درست مانند یک تمرین شدید، برانگیختگی جنسی باعث افزایش ضربان قلب می شود .

مطلبی که در مجله آمریکایی قلب و عروق منتشر شده است نشان می دهد که مردان 50 ساله ای که حداقل دو بار در هفته رابطه جنسی دارند در مقایسه با مردانی که کمتر رابطه جنسی دارند، کمتر در معرض ابتلا به بیماری قلبی هستند.

  1. فشار خون را کاهش می دهد:

رابطه جنسی منظم همچنین می تواند فشار خون را کاهش دهد، به خصوص برای زنان. فشار خون بالا نه تنها خطر حمله قلبی و سکته را افزایش می دهد، بلکه می تواند منجر به اختلال نعوظ و کاهش میل جنسی شود.

  1. درد را تسکین می دهد:

عصب شناسان دریافته اند که برقراری رابطه جنسی می تواند سر درد همراه با میگرن یا سردرد خوشه ای را در برخی افراد تسکین دهد.

تحقیقات انجام شده در آلمان نشان میدهد که 60 درصد از افراد مبتلا به میگرن بهبود درد را پس از فعالیت جنسی گزارش کردند. رابطه جنسی می تواند باعث ترشح اندورفین، مسکن های طبیعی بدن شود.

  1. خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهد:

گفته می شود مردانی که به طور مکرر انزال می کنند می توانند در برابر سرطان پروستات، که شایع ترین سرطان در بین مردان در ایالات متحده است، محافظت شوند. تحقیقاتی که توسط Micheal Leitzmann از موسسه ملی سرطان انجام شد، نشان داد مردانی که 21 بار در ماه یا بیشتر انزال می‌کنند، یک سوم کمتر از مردانی که بین 4 تا 7 بار در ماه انزال می‌کنند، به سرطان پروستات مبتلا می‌شوند.

  1. خواب بهتر:

حدود 16 میلیون بزرگسال در بریتانیا از نوعی اختلال خواب رنج می برند. با این حال می توان با داشتن رابطه جنسی منظم این را بهبود بخشید. این به این دلیل است که در طول رابطه جنسی و ارگاسم، ترکیبی از هورمون ها از جمله اکسی توسین، دوپامین و هجوم اندورفین در مغز ترشح می‌شود. ترکیب همه این هورمون ها باعث می شود احساس خواب آلودگی کنید.

در طول رابطه جنسی، زنان همچنین سطح استروژن را افزایش می دهند که نشان داده شده است که چرخه REM(این مرحله پیش مقدمه ای برای آغاز خواب عمیق انسان است) آنها را افزایش می دهد. محققان حدس می زنند که مایع منی ممکن است دارای خواص آرام بخش باشد.

  1. استرس را از بین می برد:

استرس می تواند باعث مشکلاتی برای سلامتی بشود، از سردرد، بی خوابی، تنش عضلانی و ناراحتی معده گرفته تا شرایط شدیدتر از جمله ضعف سیستم ایمنی و افسردگی مزمن.

  1. افزایش حافظه:

تحقیقات منتشر شده در Archives of Sexual Behavior نشان می دهد که رابطه جنسی مکرر ممکن است حافظه زنان را بهبود ببخشد. زنانی که رابطه جنسی داشتند، حافظه بهتری نیز دارند. این ممکن است به دلیل تحریک جنسی هیپوکامپ(هیپوکامپ به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از سیستم لیمبیک ، نقشی حیاتی در یادگیری ، رمزگذاری حافظه ، تلفیق حافظه و درک فضایی دارد.)

  1. طول عمر را افزایش می دهد:

خطر مرگ در مردانی که اغلب ارگاسم می‌کردند 50 درصد کمتر از مردانی بود که رابطه جنسی نداشتند.

  1. عزت نفس را افزایش می دهد:

علاوه بر تمام فواید فیزیکی برای داشتن رابطه جنسی مکرر، رابطه جنسی می تواند سلامت عاطفی مانند افزایش عزت نفس را نیز بهبود ببخشد. تحقیقات منتشر شده در روانشناسی اجتماعی و علوم شخصیتی نشان می دهد که در میان دانشجویان کالج، کسانی که از رابطه جنسی داشته اند، در مقایسه با دانشجویانی که رابطه جنسی نداشتند، سطح رفاه و عزت نفس بالاتری داشتند.

  1. تقویت کف لگن در زنان :

کف لگن قوی برای جلوگیری از بی اختیاری ادرار مهم است، چیزی که حدود 30 درصد از زنان را در مقطعی از زندگی تحت تاثیر قرار می دهد، به این معنی که هر بار که سرفه، عطسه، خندیدن یا ورزش می کنید، نگران از دست دادن مقداری از ادرار خود خواهید بود.

رابطه جنسی خوب تمرینی برای عضلات کف لگن است. هنگامی که شما ارگاسم را تجربه می کنید، باعث انقباض در آن عضلات می شود که آنها را تقویت می کند.

وقتی جریان خون در کف لگن شما افزایش می یابد این جریان خون منجر به رطوبت بیشتر در واژن می شود. واژن مرطوب رابطه جنسی را راحت تر و لذت بخش تر می کند.

  1. میل جنسی شما را افزایش می دهد:

داشتن رابطه جنسی باعث بهتر شدن میل جنسی شما میشود.

در زنان، داشتن رابطه جنسی، روان‌کاری واژن، جریان خون و خاصیت ارتجاعی را افزایش می‌دهد، همه این‌ها باعث می‌شود رابطه جنسی بهتر شود و به شما کمک می‌کند بیشتر وسوسه شوید که رابطه جنسی داشته باشید.

  1. پوست بهتر و شفاف تر:

آیا رابطه جنسی می تواند شما را زیباتر کند؟ داشتن رابطه جنسی باعث آزاد شدن یک سری هورمون ها در بدن می شود که برای پوست شما مفید است. در طول رابطه جنسی، بدن شما هورمونی به نام DHEA (دهیدرواپی آندروسترون) تولید می کند که می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند، پوست سالم‌تری به شما هدیه بدهد و حتی افسردگی را کاهش دهد.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “فواید رابطه جنسی به طور منظم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *