مشکلات رایج زناشویی, مقاله

چرا مردان بعد از رابطه جنسی به خواب میروند

چرا مردان بعد از رابطه جنسی به خواب میروند ، اینکه مردان بعد از برقراری رابطه جنسی به خواب میروند نشانه این نیست که رابطه خوبی با شما نداشته است.

بلکه به این علت است که وقتی هورمون های پرولاکتین، اکسی توسین، ملاتونین همه با هم مداخله میکنند باعث میشود مردان به خواب فرو بروند.

اگر شریک زندگی شما بلافاصله بعد از صمیمی ترین لحظه های زندگی مشترک با شما شروع به خر و پف کردن میکند ( به خواب فرو رفته )، با او دعوا نکنید.

مردان پس از رابطه جنسی به دلایل عمده ای به خواب می روند که هیچ یک از آنها به رابطه، شخصیت یا عملکرد شما در رختخواب مربوط نمی شود.

تغییرات هورمونی مردان بعد از برقراری رابطه :

دیوید مک کنزی (David McKenzie)، یک درمانگر رابطه جنسی در ونکوور، می گوید: “هورمون های بدن یک مرد پس از ارگاسم تغییر می کند.” “پرولاکتین در بدن فرد آزاد می شود و او را بسیار خسته می کند.”

بعد از رابطه جنسی مردان انرژی خود را از دست می دهند و زنان انرژی بسیاری به دست می آورند.

هورمون بدن مرد بعد از ارگاسم تغییر میکند. وقتی پرولاکتین ترشح میشود، بدن هشدار خستگی میدهد.

در مقابل زنان در هر بار رابطه جنسی به ارگاسم نمی رسند. بنابراین میتوانند انرژی لازم برای بحث درباره عشق و زندگی و … را داشته باشند.

مارک لینر (Mark Leyner) و بیلی گلدبرگ (Billy Goldberg)، نویسندگان کتاب چرا مردان پس از رابطه جنسی به خواب می روند؟ توضیحات بیولوژیکی دیگری را ارائه داده اند: ” از آنجا که توده عضلانی مردان بیش از زنان است، مردان پس از رابطه جنسی خسته تر می شوند. بنابراین باعث خواب آلودگی مردان می شود.”

همچنین آنها اظهار داشتند که شواهد کمی وجود دارد در مورد این موضوع ( مردان بعد از رابطه جنسی به خواب میروند )، اگرچه پس از ارگاسم، هورمون اکسی توسین، پرولاکتین، اسید آمینه بوتیریک گاما (GABA) و اندورفین ها همه با هم مداخله میکنند و باعث میشود مردان به خواب فرو بروند.

رابطه جنسی بر جنبه های روانی نیز تمرکز دارد و یک عمل مقدس است، رابطه جنسی و ارگاسم اوج آگاهی روانی، اتحاد و یکپارچگی انرژی را نشان میدهد.

لینر و گلدبرگ همچنین اظهار داشتند، از آنجا که ارگاسم یک مرد خارجی است و باعث خارج شدن این انرژی میشود، در مقابل اوج لذت جنسی در زن درونی است و انرژی در بدن باقی میماند و برای همین سرحال میماند.

لوری بیتیتو (Laurie Betito)، روانشناس مونترال، متخصص درمان جنسی، می گوید: “زنان دوست دارند تجربیات خود را” پردازش “کنند، از این رو تمایل به صحبت کردن بعد از رابطه جنسی دارند.”

ارتباط گرفتن برای زنان ساده تر و طبیعی تر است. اگر مرد هم صحبت خوبی نباشد به پشت روی تخت دراز کشیده و ارتباطی برقرار نمیکند.

در حالی که براساس تحقیقات نوازش بعد از رابطه جنسی به تقویت صمیمیت، دلبستگی و احساس کلی طرفین کمک میکند.

مطالعات نشان می دهد افرادی که بلافاصله بعد از رابطه جنسی به خواب می روند تمایل بیشتری به محبت کردن دارند.

مهم نیست که بعد از رابطه جنسی چه کسی به خواب می رود. بنابراین، یافتن راه هایی برای پیوند بعد از رابطه جنسی می تواند کل روابط شما را تقویت کند.

3 راه حل برای بیدار نگه داشتن شریک خود :

  • قبل از خوردن صبحانه، ناهار یا شام یک جشن کوچک بگیرید (اگر گرسنه باشد درصد کمی وجود دارد که به خواب برود).
  • روابط جنسی خود را ساعتهای اولیه شب بگذارید، مانند قبل از تماشای برنامه مورد علاقه او. در هنگام خستگی از داشتن رابطه جنسی در اواخر شب خودداری کنید، در واقع یک دلیل علمی وجود دارد که شما باید قبل از خواب رابطه جنسی برقرار کنید.
  • درباره تعیین زمانی برای بیدار ماندن بعد از رابطه جنسی با هم به توافق برسید.

بعد از رابطه جنسی همه چیز به مردان مربوط نمی شود :

بعد از رابطه جنسی هم مرد و هم زن احساس آرامش، گرمی و خواب آلودگی میکنند اما همه مردان هم بعد از رابطه جنسی نمیخوابند برخی از آنها از نوازش کردن و همچنین صحبت کردن با یکدیگر لذت میبرند و گاهی این زن است که به خواب میرود.

اما اگر هم بخوابد نباید شما را به این فکر بیندازد که رابطه شما آن طور که باید قوی نیست. در حالی که خروپف او میتواند ثابت کند که چقدر خوشحال و راضی است.

برای خرید و مشاهده محصولات ” ژل های گالاردو ” برروی همین لینک کلیک کنید .

برای خرید و مشاهده محصولات فروشگاه رویای شب بر روی تصویر زیر کلیک کنید 👇👇

چرا مردان بعد از رابطه جنسی به خواب میروند

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “چرا مردان بعد از رابطه جنسی به خواب میروند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *