مشکلات رایج زناشویی, مقاله

انتقال کرونا از طریق رابطه زناشویی

انتقال کرونا از طریق رابطه زناشویی ، COVID-19 (ویروس کرونا) بیماری جدیدی است که می تواند ریه ها و مجاری تنفسی شما را تحت تأثیر قرار دهد.

برای کمک به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، از همه خواسته شده است که به دنبال توصیه های بهداشتی باشند.

گرچه شواهدی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از طریق رابطه جنسی وجود ندارد، اما می تواند از طریق تماس نزدیک با شخصی که ویروس را دارد منتقل شود.

حفظ سلامت جنسی ما بخش مهمی از سلامت عمومی ما است.

همه گیری COVID-19 بر نحوه زندگی، ماهیت روابط ما و چگونگی صمیمیت با دیگران تأثیر بسزایی می گذارد.

محققان معتقدند افرادی که به ویروس کرونا مبتلا هستند علائم کمی از خود نشان می دهند یا هیچ علائمی ندارند می توانند دیگران را آلوده به این بیماری کنند.

بنابراین حتی اگر همسرتان علائمی نداشته باشد، می توانید ویروس را از آن بگیرید.

با این حال، افرادی که علائم دارند بیشترین خطر انتقال ویروس را دارند.

اگر همسرتان اخیراً تب، سرفه یا تنگی نفس داشته است، از تماس نزدیک یا فعالیت جنسی (دستگاه تناسلی ، دهان یا مقعد) خودداری کنید تا زمانی که همسرتان به پزشک مراجعه کند.

در هنگام رابطه جنسی، استفاده از ماسک در صورت ابتلا به COVID-19 به احتمال زیاد مانع انتقال ویروس می شود.

اگر فکر می کنید خود یا همسرتان علائم ویروس کرونا را دارید، با پزشک خود تماس بگیرید. تا زمان بهبودی، باید تا حد ممکن از یکدیگر دور باشید.

از داشتن رابطه جنسی و تماس نزدیک خودداری کنید، و به خاطر داشته باشید که ممکن است این ویروس برای چند هفته همچنان قابل انتقال باشد.

 خطر ابتلا به COVID-19 را با رعایت کردن موارد زیر کاهش دهید :

  •  اگر یکی از شما بیشتر در معرض این بیماری است، مانند رفتن به محل کار، خوب است که اقدامات احتیاطی را انجام دهید. این موارد شامل : “تمیز کردن و ضد عفونی کردن سطوح، شستن مکرر دستها و رعایت فاصله های اجتماعی” است .
  • اگر نگران این هستید که شریک زندگی شما آلوده به این بیماری باشد، بهترین کار این است که رابطه جنسی را موکول کنید تا از وضعیت سلامتی وی مطمئن شوید.

COVID-19 چگونه گسترش می یابد؟

ویروس کرونا حتی اگر هیچ علائمی نداشته باشد هم قابل انتقال است. تحقیقات در مورد COVID-19 و نحوه انتشار آن در حال انجام است.

COVID-19 در مدفوع افراد آلوده به ویروس یافت شده است، اگرچه هنوز نمی دانیم که آیا این ممکن است به افراد دیگر منتقل شود یا خیر.

ما نمی دانیم که آیا COVID-19 از طریق رابطه جنسی واژینال یا مقعدی میتواند منتشر یابد یا نه، اما ویروس های کرونا از طریق مایعات مختلفی که در بدن یافت شده است قابل انتقال است (مانند بزاق، آبریزش بینی و…) .

آیا می توانم رابطه جنسی برقرار کنیم؟

بله، در خانه می توانید با شریک جنسی خود رابطه برقرار کنید اما در صورت مطمئن بودن از خود و شریکی خود.

اگر آزمایش COVID-19 شما یا شریک زندگیتان مثبت شد، باید از تماس جنسی جلوگیری کنید.

اگر علائم COVID-19 را دارید یا آزمایش شما مثبت شده است، از شما خواسته می شود به مدت 10 روز در خانه قرنطینه شوید.

اگر با کسی زندگی می کنید که علائمی از این ویروس را دارد یا جواب آزمایش او مثبت شده است، از شما خواسته می شود به مدت 14 روز در خانه بمانید.

از هرگونه تماس فیزیکی خودداری کنید : کسی را در آغوش نگیرید، بوسیدن یا رابطه جنسی ممنوع، و به شما توصیه می شود جداگانه بخوابید.

کاندوم می تواند باعث کاهش تماس با مایع منی یا بزاق به خصوص در هنگام رابطه جنسی دهانی و مقعدی شود.

از بوسیدن خودداری کنید زیرا احتمالاً خطر ابتلا به COVID-19 را افزایش می دهد.

همچنین رابطه مقعدی ممکن است خطر ابتلا به COVID-19 را افزایش دهد.

شستن خود و هرگونه اسباب بازی جنسی قبل و بعد از رابطه جنسی توصیه می شود تا خطر انتشار COVID-19 کاهش یابد.

 پیشگیری از بارداری :

اگر قصد جلوگیری از بارداری را دارید، گزینه های پیشگیری از بارداری وجود دارد که در حال حاضر در دسترس عموم است شامل : کاندوم و قرص ضد بارداری .

اگر به فکر تلاش برای بارداری در طی بیماری همه گیر COVID-19 هستید، موارد دیگری وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیرید. زنان باردار نسبت به این ویروس آسیب پذیرتر هستند.

ویروس کرونا و رابطه جنسی ایمن :

گرچه ویروس کرونا می تواند در حین رابطه جنسی منتقل شود، اما در گروه STD طبقه بندی نمی شود.

بیماریهای مقاربتی عمدتاً از طریق تماس مستقیم دستگاه تناسلی و یا دهانی یا مایعات بدن منتقل می شوند.

ویروس های کرونا به طور عمده از طریق قطرات تنفسی منتقل می شوند.

رعایت قوانین جنسی ایمن از شما در برابر ویروس کرونا محافظت نمی کند، اما از شما در برابر بیماری های مقاربتی محافظت خواهد کرد.

رابطه جنسی ایمن، به معنای استفاده صحیح  و مداوم از کاندوم است.

محققان چندین داروی ضد ویروسی را آزمایش می کنند تا ببینند آیا هر یک از آنها می تواند از انتقال ویروس کرونا جلوگیری کند یا خیر .

آیا ویروس کرونا راحتتر به بیماران مبتلا به ایدز منتقل می‌شود؟

دکتر مایکل بردی، عضو خیریه ایدز ترنس هیگینز، توصیه‌های بسیار خوبی در این باره کرده است.

اگر برای کنترل اچ‌آی‌وی دارو مصرف می‌کنید، و تعداد گلبول‌های سفید خونتان نیز خوب است و میزان ویروس اچ‌آی‌وی موجود در خونتان نیز کم است، شما جزو کسانی نیستند که سیستم ایمنی ضعیفی دارند.

لذا در این زمنیه فرق خاصی با دیگران ندارید. مبتلایان به اچ‌آی‌وی باید مثل همیشه داروهای خود را مصرف کنند و مثل بقیه افراد قواعد مربوط به قرنطینه و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

و در نهایت :

بر اساس اعلام روابط عمومی مرکز درمان ناباروری ابن سینا،‌ دکتر شاه علی در پایان با اشاره به افزایش خطر خشونت خانگی و جنسی در ایام قرنطینه، خاطرنشان کرد:

استرس، اختلال در ارتباطات اجتماعی و حفاظتی و کاهش دسترسی به خدمات، همه می‌توانند خطر خشونت جنسی و خانگی را برای زنان تشدید کنند و از آنجا که اقدامات فاصله‌گذاری اجتماعی اعمال می‌شود و مردم به ماندن در خانه تشویق می‌شوند، احتمال خطر خشونت خانگی افزایش می‌یابد.

خانم‌ها در صورت مواجهه با هرگونه خشونت و عدم دسترسی به خانواده و دوستان، می‌توانند به‌صورت رایگان و شبانه‌روزی با شماره تلفن ۱۲۳، اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، برای دریافت خدمات اجتماعی-روانی تماس بگیرند.

همچنین در صورت تشدید خشونت، داشتن یک برنامه ایمنی می‌تواند مفید باشد. این برنامه شامل صحبت با یک همسایه، دوست یا فامیل است که در صورت نیاز به ایمنی بتوان فوراً خانه را ترک کرد و از او کمک گرفت.

برای خرید و مشاهده محصول ” کاندوم خاردار فضایی ” برروی همین لینک کلیک کنید .

برای خرید و مشاهده محصولات رویای شب بر روی تصویر زیر کلیک کنید 👇👇

انتقال کرونا از طریق رابطه زناشویی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *