مشکلات رایج زناشویی, مقاله

آیا زیاده روی در آمیزش جنسی خطرناک است ؟

آیا زیاده روی در آمیزش جنسی خطرناک است ؟

بر اساس مطالعه ای که در سال 2017 در Archives of رفتار جنسی منتشر شده است، یک فرد بالغ به طور متوسط 54 بار در سال رابطه جنسی برقرار می کند (هفته ای یکبار، گاهی بیشتر). اگر میانگین شخصی شما بسیار بالاتر باشد، ممکن است تعجب کنید، چقدر رابطه جنسی زیادی داشته اید .

 عواقب زیاد رابطه جنسی چیست ؟

بگذارید با کمک دکتر برایتمن، استادیار کلینیک زنان در دانشکده پزشکی Icahn در شهر نیویورک به سوال شما پاسخ دهم.

دکتر برایتمن می گوید: “تعریف رابطه جنسی مکرر در هر شخص متغیر است و اگر احساس خوبی داشته باشید و صدمه ای به شما وارد نکند، رابطه جنسی در هر شرایطی مشکلی ندارد.”

به عبارت دیگر، تا زمانی که هیچ عوارض جانبی را تجربه نکنید، رابطه جنسی برای شما عواقبی ندارد.

عواقب زیاد رابطه جنسی در بانوان :

از عوارض رابطه جنسی زیاد، این است که سطح طبیعی PH واژن کاهش پیدا می‌کند، این مسئله حساسیت شما را برای دچار شدن به انواع عفونت‌ها بیشتر می‌کند.

برای اینکه از این مشکلات در امان بمانید بهتر است که قبل و بعد از رابطه جنسی استحمام کنید.

با این حال به طورکلی زمانی که دخول زیادی را تجربه می‌کنید باید نسبت به عفونت‌های واژینال آگاه باشید.

خطر اصلی رابطه جنسی زیاد، باعث تورم بیش از حد واژن و لابیا میشود.

Sherry Ross، متخصص بهداشت زنان و نویسنده علوم پزشکی در کالیفرنیا می گوید: “اگر شما در رابطه جنسی زیاد روی کنید، ممکن است واژن و لابیای شما زخم شود و این می تواند منجر به تورم و درد بیش از حد در اثر تماس جنسی شود.”

هرچقدر که رابطه جنسی بیشتر و طولانی‌تری داشته باشید بدنتان رطوبت کمتری خواهد داشت. درنتیجه رابطه جنسی در این شرایط منجر به اصطکاک و درد خواهد شد. این درد در واقع علامت و هشداری است که به شما می‌گوید باید دکمه توقف را بزنید!

دکتر Sherry Ross می گوید: “اگر هنگام رابطه جنسی واژن شما خشک باشد، هنگام وارد شدن آلت تناسلی یا انگشتان مرد در واژن شما ممکن است درد وحشتناکی را تجربه کنید”.

وی خاطرنشان کرد که خشکی واژن همچنین می تواند در زنان یائسه ایجاد شود و در نتیجه باعث سوزش داخل واژن در هنگام تماس جنسی و نفوذ بشود.

دکتر برایتمن ( Dr. Brightman ) می گوید: “اگر پس از تماس جنسی دچار ورم و یا زخم واژن شده اید، عقب نشینی کنید.

اگر تورم بیش از حد ممکن به نظر می رسد، یک کیسه یخ را امتحان کنید تا تسکین پیدا کند.

دفعه دیگر اگر قصد برقراری رابطه جنسی داشتید، به شما پیشنهاد میکنم از یک روان کننده واژن یا روغن برای ایجاد رطوبت اضافی در واژن استفاده کنید.

عواقب زیاد رابطه جنسی در مردان :

همان‌طور که رابطه جنسی زیاد می‌تواند زنان را دچار علائم جسمانی ناخوشایندی کند، در مورد مردان نیز صادق است. البته مردان نسبت به زنان با مشکلات کم‌تری رو به رو می‌شوند.

دکتر Sherry Ross خاطرنشان کرد: اگر مردان رابطه جنسی زیادی داشته باشند ” می توانند در آلت تناسلی خود احساس درد، تورم کنند و در ادرار کردن به مشکل بربخورند.”

اگر تعداد دفعات رابطه جنسی افزایش یابد میزان اسپرم در هر بار انزال کاهش می یابد و اگر این میزان که بطور معمول بین ۴۰ تا ۶۰ میلیون اسپرم در هر میلی لیتر مایع منی است، به کمتر از بیست میلیون اسپرم برسد می تواند در زمینه باروری ایجاد مشکل کند و در صورتی میزان اسپرم طبیعی می شود و فرد قدرت باروری به دست می آورد که چند روز رابطه جنسی انجام نشود؛ در حقیقت وجود چند روز استراحت در بین رابطه های جنسی موجب جبران انرژی از دست رفته و بازسازی بدن می گردد.

هرچه رابطه جنسی شما بیشتر باشد، احتمال عفونت مثانه و واژن بیشتر است.

برای پیشگیری از این مشکل حتما بعد از رابطه جنسی مثانه خود را تخلیه کرده .

در برخی موارد، اگر ترشحات غیرطبیعی، خونریزی غیرمعمول یا مداوم، پارگی، درد هنگام ادرار کردن یا درد مداوم دارید، حتما به یک متخصص مراجعه کنید.

دکتر Sherry Ross می گوید: ” اگر به طور متناوب از روغن و ژل های روان کننده استفاده کنید و همچنین برای برقراری رابطه جنسی در طول هفته به توافق برسید، رابطه جنسی برای شما و شریک زندگیتان هیچ عواقبی نخواهد داشت.”

دکتر برایتمن ( Dr. Brightman ) می گوید” همیشه به بدن خود گوش دهید. اگر در رابطه جنسی خود احساس خوبی ندارید.

چه اولین باری است که به مدت یک هفته رابطه جنسی برقرار می کنید و چه دور سوم خود را طی 24 ساعت انجام میدهد رابطه را متوقف کنید و آن را با همسرتان در میان بگذارید.

و اگر احساس می کنید در این کار زیاده روی کرده اید، یک یا دو روز استراحت کنید.

برای خرید و مشاهده محصول ” ژل روان کننده وتاخیری کدکس KODEX ” برروی همین لینک کلیک کنید. 

برای خرید و مشاهده محصولات رویای شب بر روی تصویر زیر کلیک کنید 👇👇

آیا زیاده روی در آمیزش جنسی خطرناک است ؟

 

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “آیا زیاده روی در آمیزش جنسی خطرناک است ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *